یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۶

اخبار

معاون وزیر تعاون: تعاونی‌های صنایع الکترونیک پیشران تعاونی های صنعتی می شوند

معاون وزیر تعاون: تعاونی‌های صنایع الکترونیک پیشران تعاونی های صنعتی می شوند
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاونی‌های صنایع الکترونیک را پیشران تعاونی‌های صنعتی دانست.

به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس سید حمید کلانتری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با صحا که در محل معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه هم اکنون حدود 110 هزار تعاونی درکشور فعالیت می کنند، گفت: از این میان 15 درصد تعاونی ها در حوزه های مرتبط با صنایع فعالیت می کنند و 620 تعاونی در صنعت الکترونیک فعالند که می توانند از تسهیلات صحا بهره مند شوند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون تعداد کمی از شرکت های تعاونی موفق شده اند از تسهیلات صحا استفاده کرده اند که باید تاجایی که امکان دارد تشویق به کار تعاونی و جمعی در حوزه صنایع الکترونیک صورت گیرد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین 500 تعاونی دانش بنیان در کشور فعال هستند که از بین آنها حدود 140 تعاونی موفق به کسب تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده اند. البته این تعاونی‌ها نیز می توانند از تسهیلات صندوق نیز بهره مند شوند و پیشروان فنوری در تعاونی های صنعتی تبدیل شوند.

مهندس کلانتری با بیان اینکه فعالیت های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در ارائه تسهیلات به شرکت ها و تعاونی‌های فعال قابل تقدیر است، تصریح کرد: تقویت تعاونی‌های نوپا می تواند منجر به ایجاد اشتغال برای جوانان شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در حمایت از شرکت های تعاونی گفت: این صندوق تا 70 درصد سرمایه گذاری تا سقف 70 میلیارد ریال را تضمین می کند که می‌توان با ایجاد همکاری مشترک تعامل مناسبی را بین صندوق و صحا برقرار کرد.

در این مراسم، مهندس محمدی مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مهندس خانکشی زاده رئیس اداره ارزیابی طرح‌ها و مهندس حجارزاده سرپرست اداره نظارت بر طرح‌های صحا حضور داشتند.

 

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید