یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۳۲

اخبار

رئیس اداره امور اقتصادی و برنامه‌ریزی صحا: هزینه تحقیقاتی شرکت‌ها با سفارس به دانشگاه‌ها به شکل تسهیلات پرداخت می شود

رئیس اداره امور اقتصادی و برنامه‌ریزی صحا: هزینه تحقیقاتی شرکت‌ها با سفارس به دانشگاه‌ها به شکل تسهیلات پرداخت می شود
نشست تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با فعالان صنعت الکترونیک و واحدهای فناور پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس رضا قربانی در این نشست که در محل پارک علم وفناوری استان هرمزگان برگزار شد، هدف از تشکیل صحا را رشد صنعت الکترونیک به عنوان پایه صنایع پیشرفته کشور دانست و گفت: با آغاز به کار دولت جدید و تقویت مالی صحا، تلاش شد صنایع موجود با هدف نفوذ فناوری در آنها تقویت شوند.

رئیس اداره امور اقتصادی، برنامه‌ریزی و توسعه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با بیان اینکه در انجام طرح‌های پژوهشی توسط صنعت با هدف افزایش سهم هزینه‌های تحقیقاتی در صنایع، صحا یک مدل ٣ جانبه در حمایت از آموزش و پژوهش دنبال می کند، اظهارکرد: چنانچه شرکتی سفارش کار تحقیقاتی خود را به گروه دانشگاهی بدهد، هزینه‌های آنبه شکل تسهیلات، توسط صحا تقبل می‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی و مرجع یکی از مدل‌های حمایتی صندوق محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در این مدل چنانچه شرکت‌هایی با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی به دانشگاهیان در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد مستقر شوند، هزینه تجهیز این آزمایشگاه توسط صحا به شکل تسهیلات ارائه می‌شود. در این مدل با شکل‌گیری این گونه شرکت‌ها، نیاز صنایع مختلف به خدمات آزمایشگاهی تخصصی نیز رفع می شود.

رئیس اداره امور اقتصادی و برنامه‌ریزی و توسعه صحا با اشاره به حمایت صندوق از شرکت‌های نوپا و فناور پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه‌ها گفت: از شرکت‌های کوچک با هدف توسعه محصول و رشد و تبدیل شدن به شرکت های بزرگ‌تر حمایت می شود. همچنین می توان به شرکت‌های بزرگ تر نیز به شکل لیزینگ با هدف توسعه تولید محصول تسهیلات ارائه کرد.

قربانی با بیان اینکه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) جزء معدود نهادهای حمایت‌کننده از نرم افزار در کشور است، گفت: صحا در بحث نرم افزار دارای بدنه کارشناسی بسیار خوب است و طرح‌های نرم افزاری به عنوان یکی از اولویت‌های صندوق پس از ارزیابی، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به نحوه ارائه درخواست و دریافت خدمات صحا اشاره کرد و گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات می توانند به وب‌گاه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک به نشانیwww.esfrd.ir مراجعه کرده و پس از دریافت و تکمیل فرم پرسشنامه، مدارک و مستندات مورد نیاز را به همراه درخواست رسمی خود به صندوق ارائه کنند.

همچنین در این نشست افسانه منصف عضو هیئت مدیره و مدیر اداری و مالی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) طی سخنانی درباره نحوه ارزیابی طرح‌ها و چگونگی دریافت تسهیلات توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیش از ١٦ سال سابقه از قدیمی‌ترین صندوق‌های حمایتی تخصصی است که با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و با نرخ ترجیحی ٦ تا ١٨ درصد و همچنین صدور ضمانت‌نامه‌های معتبر، به حمایت از صنایع الکترونیک شامل صنایع ارتباطی، رایانه‌ای، اتوماسیون، الکترونیک نوری، قطعات الکترونیک، الکترونیک مصرفی و الکترونیک کاربردی اعم از نرم افزار و سخت‌افزار می‌پردازد.

همچنین در این نشست دکتر علیرضا نصیری معاون پارک علم و فناوری استان هرمزگان با اشاره به آغاز به کار پارک در سال 1390 گفت: هم اکنون 12 شرکت مستقر در پارک علم وفناوری استان هرمزگان موفق به دریافت تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده اند.

وی با اشاره به آمادگی پارک استان برای انجام پروژه هایی در حوزه الکترونیک اظهار امیدواری کرد، که بتوان با ارائه چندین طرح از سوی شرکت‌های مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان از خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک بهره مند شد.

همچنین مهندس جان احمدی در این نشست درباره انواع خدمات و تسهیلات صحا، اولویت های صندوق و چگونگی بهره مندی از آنها توضیحاتی ارائه داد.

بنابر این گزاش، در جریان سفر مدیران صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک به استان هرمزگان از دو واحد صنعتی نیز بازدید شد.

انتهای پیام/ب



   

 

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۰:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید