یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۰۵

اخبار

دکتر وحدت در دیدار با معاون وزیر علوم خبرداد: تخفیف 6 درصدی صحا ویژه صادرات صنایع الکترونیک

دکتر وحدت در دیدار با معاون وزیر علوم خبرداد: تخفیف 6 درصدی صحا ویژه صادرات صنایع الکترونیک
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک از تخفیف 6 درصدی در بازپرداخت تسهیلات مالی صحا برای طرح هایی که موفق به صادرات شوند، خبرداد.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)، دکتر علی وحدت در نشست مشترک با معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم که در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، با اشاره به بسته ویژه صندوق جهت حمایت سریع و آسان از شرکت های حوزه صنایع الکترونیک گفت: تجهیز آزمایشگاه های تخصصی و مرجع، اخذ تاییدیه های داخلی و بین المللی، آموزش های تخصصی کوتاه مدت، تحقیقات کاربردی و توسعه بازار و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی از جمله تسهیلات ویژه صحاست که شرکت های متقاضی به سهولت اقدام به اخذ تسهیلات ارزان قیمت کنند.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات مالی و صدور ضمانت نامه دو فعالیت اصلی صحا به شمار می رود، گفت: تسهیلات مالی صندوق تا سقف 30 میلیارد ریال با نرخ کارمزد بین 6 تا 18 درصد بسته به سطح فناوری و نوع فعالیت متغییر است که با اولویت تولید داخل، ایجاد اشتغال، صادرات و فناوری های نوین اعطا می شود.

وی با اشاره ویژگی های منحصربفرد ضمانت نامه های صحا گفت: ضمانت نامه های صندوق بدون اخذ سپرده و با کارمزدی کمتر از سیستم بانکی برای شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام تعهدات و فعالیت های گمرکی صادر می شود.

وی افزود: همچنین پیرو اصلاح و اضافه شدن بند «و» به ماده 3 آیین نامه تضمین برای معاملات دولتی توسط هیئت وزیران، ضمانت های صادره توسط صحا معادل ضمانت های بانکی و برای تمامی دستگاه های اجرایی معتبر است.

دکتر وحدت با تاکید بر اینکه صحا برای طرح هایی که موفق به صادرات شوند، تخفیف 6 درصدی در سود تسهیلات در نظر گرفته است، تصریح کرد: همچنین شرکت هایی که در جهت توسعه بازار و ایجاد زمینه جهت صادرات محصول قصد شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی داشته باشند، صحا تسهیلات نمایشگاهی اعطا می کند.

وی افزود: البته با کریدور صادرات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مذاکراتی صورت گرفته است که شرکت های مراجعه کننده بتوانند از خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک هم بهره مند شوند.

مدیرعامل صحا با اشاره به زمینه های همکاری مشترک با معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این زمینه امکان ارائه تسهیلات به کارفرمایان خصوصی بابت ارجاع طرح های پژوهشی به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از سوی صندوق وجود دارد. همچنین با توجه به حمایت صحا از شرکت های نوپا و دانش بنیان مستقر در پارک های علم وفناوری و مراکز رشد در بسته جدید تسهیلاتی امیدواریم که اطلاع رسانی خوبی از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم صورت گیرد.

وی با اشاره به آمادگی صحا جهت همکاری با صندوق های پژوهش و فناوری گفت: در این ارتباط در تلاشیم که در زمینه ارزیابی و نظارت بر طرح های مورد حمایت صندوق با صندوق های پژوهش و فناوری همکاری کنیم.

دکتر وحدت با بیان اینکه با جشنواره های خوارزمی و شیخ بهایی همکاری مشترکی آغاز شده است، تصریح کرد: طبق تفاهمی که در آینده نزدیک با این دو جشنواره انجام می شود، صحا آمادگی دارد که از طرح های برتر این دو جشنواره به شکل اعطای تسهیلات حمایت کند و تسهیلات صحا در سبد جوایز جشنواره ها قرار گیرد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ریسک پذیر به عنوان جدیدترین خدمات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: آیین نامه سرمایه گذاری ریسک پذیر تدوین و با همکاری معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم در مجمع عمومی صحا تصویب شد و برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال شده است که امیدواریم هر چه سریعتر بتوان آن را اجرایی کرد.

 انتهای پیام/ب

۱۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۷:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید