یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۲۱

اخبار

دکتر وحدت در بازدید از نمایشگاه خودرو: صحا از خودکفایی بخش های الکترونیک صنعت خودرو حمایت می کند

دکتر وحدت در بازدید از نمایشگاه خودرو: صحا از خودکفایی بخش های الکترونیک صنعت خودرو حمایت می کند
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک از آمادگی صحا برای حمایت از شرکت هایی که در جهت خودکفایی بخش های الکترونیک صنعت خودرو گام برمی دارند، خبرداد.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)، دکتر علی وحدت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق در بازدید از دهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو با اشاره به فعالیت صحا زیر نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت الکترونیک صنعت مادر در بخش عمده ای از صنایع «های تک» کشور است که صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با بیش از ١٥ سال سابقه تلاش کرده است که این بخش از صنعت را مورد حمایت قرار دهد.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با بیان اینکه تاکنون هزار طرح صنایع الکترونیک مورد حمایت صندوق قرار گرفته است، افزود: از این تعداد بیش از ٨٠٠ طرح با موفقیت به اتمام رسیده است و بخش عمده فعالیت های صندوق نیز شامل اعطای تسهیلات مالی و صدور ضمانت نامه بوده است.

وی با اشاره به اینکه صحا در گذشته از  ٥٠ طرح حوزه الکترونیک خودرو حمایت کرده است، گفت: صندوق در تلاش است که سهم سبد حمایتی خود را از طرح های حوزه الکترونیک این صنعت مهم کشور افزایش دهد.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک تصریح کرد: با توجه به کیفیت مناسب بسیاری از محصولات الکترونیک خودرو توسط تولید کنندگان داخلی چنانچه شرکت های قطعه سازی مهارت حضور در بازارهای جهانی را پیدا کرده و بتوانند با شرکت های خارجی ارتباط برقرار کنند، فرصت خوبی برای آنها فراهم خواهد شد و از وابستگی به خودروسازان داخلی رها می شوند که صندوق هم در این زمینه می تواند حمایت های لازم را در حد توان خود انجام دهد.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با تاکید براینکه بازار صنایع الکترونیک باید به درستی تعریف شود، گفت: در همین ارتباط با شرکت ساپکو به عنوان مهمترین خریدار قطعات الکترونیک خودرو مذاکراتی صورت گرفته است تا طی تفاهم نامه ای با معرفی ساپکو، صندوق از طرح های تحقیقاتی مورد نیاز این حوزه و از شرکت های فعال در جهت خودکفایی در بخش های الکترونیک خودرو حمایت کند.

وی افزود: همچنین ساپکو می تواند بازار الکترونیک شرکت های سازنده را تعریف کند و نیازهای خود را مشخص سازد و طرح های عملیاتی مشخص تحیقیقاتی و نمونه سازی تعریف کند و به کمک شرکت های دانش بنیان کوچک، واحدهای تحقیق و توسعه(R&D) این موارد در ساپکو ایجاد کند که کشور صاحب دانش در این حوزه شود. همچنین صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در اجرای طرح های این حوزه می تواند سرمایه لازم را برای این طرح های کوچک اما مهم و نیز کمک فنی لازم را تامین کند.

به گزارش صحا، در این بازدید، دکتر وحدت را دکتر خیری عضو شورای سیاستگذاری خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران شرکت ساپکو و صحا همراهی کردند.

دهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو با حضور ۴۹۶ شرکت های خارجی از ۲۰ کشور جهان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ب

 

۳۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید