دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۹

اخبار

نادری‌منش: صادرات صنایع پیشرفته جزو اولویت‌های صحا قرار گرفت/ طراحی مدل‌های حمایتی جدید برای صنایع پیشرفته

صنایع پیشرفته، نادری منش، صادرات، اتاق ایران و عمان
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته طی ماه‌های گذشته راه‌کارها و مدل‌های متنوع و جدیدتری را برای حمایت از تولیدکنندگان تمهید کرده است.
به گزارش روابط عمومی صحا، نشست مشترک مدیران اتاق مشترک ایران و عمان با حضور مدیران صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و مدیران این اتاق برگزار شد.
 
در این نشست مهندس محسن نادری‌منش مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته  ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته طی ماه‌های گذشته راه‌کارها و مدل‌های متنوع و جدیدتری را برای حمایت از تولیدکنندگان تمهید کرده است.
 
وی افزود: تسهیلات اعطایی صندوق به شرکت‌های خصوصی و تعاونی صنایع پیشرفته با نرخ‌هایی کمتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و بانک‌ها ارائه می‌شود.
 
مهندس نادری‌منش با بیان اینکه ضمانت‌نامه‌های متعددی همچون انجام کار، حسن انجام، شرکت در مناقصه و همچنین تعهد پرداخت از خدمات دیگری است که ارائه می‌شود، تصریح کرد: از امسال
بحث سرمایه‌گذاری را شروع کردیم و نوع فعالیت‌مان در این زمینه به شکل FOF است و در واقع نه به شکل مستقیم بلکه از طریق صندوق‌ها این سرمایه‌گذاری صورت می‌پذیرد و جنس سرمایه‌گزاری‌مان هم خطرپذیر است و با صندوق‌هایی چون صندوق نوآوری و شکوفایی در این راستا همکاری می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه دو صندوق VC در حوزه‌های الکترونیک و آی‌تی و حوزه فرآیندهای شیمیایی که از جنس سرمایه‌گذاری خطرپذیر است نهایی شده، اظهار داشت: جنس صندوق‌های ما تخصصی خواهد بود و در این زمینه یک صندوق PE و همچنین صندوق هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی است.
 
مهندس نادری‌منش با تاکید بر اینکه از امسال برای تامین مالی با اعداد بزرگ، اقدام به ورود به بازار سرمایه از طریق نشر اوراق برای بنگاه‌ها کرده‌ و الان به عنوان رکن ضامن شروع به کار کرده‌ایم، بیان کرد: با وزارت اقتصاد رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد که یارانه‌ای برای بنگاه‌های صنایع پیشرفته اخذ کنیم تا بتوانیم هزینه تامین مالی از بازار سرمایه را کمتر کرده و رقابت‌پذیری بیشتری را برای بنگاه‌ها ایجاد کنیم.
 
وی افزود: بحث جدی امسال حوزه صادرات صنایع پیشرفته بود چون روند صادرات صنایع پیشرفته مطلوب نیست؛ فلذا جزو اولویت‌های کاری صحا قرار گرفت و این مسئله می‌تواند زمینه همکاری صحا و اتاق ایران و عمان باشد.
 
نادری‌منش با بیان اینکه ایجاد پایگاه تولیدی-صادراتی در عمان برای دسترسی به بازار و تکنولوژی در جهت رقابت‌پذیری برای بنگاه‌ها  از پیشنهادات بنگاه‌های  صنایع پیشرفته در این زمینه است، خاطرنشان کرد: ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری با طرف‌های عمانی برای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی پیشنهاد دیگری است که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
 
در این نشست همچنین مدیران اتاق ایران و عمان برنامه و سیاست اتاق ایران و عمان را خروج از حالت مشورتی و حرکت به سمت رویکردهای اجرایی اعلام کرده و تاکید کردند که صندوق حمایت از صنایع پیشرفته می تواند در راستای رفع خلا تامین مالی فعالیت‌‎های بنگاه‌های ذیل این اتاق نقش مهمی را ایفا کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/18a

۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۰۳
Loading

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید