پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۱۸

اخبار

​امضای تفاهم‌نامه همکاری میان صحا و اتاق بازرگانی ایران و عمان/ نادری منش: در کشور زمینه‌های فناورانه خوبی برای صادرات وجود دارد

صنایع پیشرفته، دانش بنیان، صحا، صندوق حمایت، های‌تک
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته نادری‌منش با اشاره به اینکه در کشورها رقابت بین دولت‌ها به رقابت بین بنگاه‌ها تبدیل شده است، گفت: هدف اصلی ما در صندوق حمایت از بنگاههای خصوصی و تعاونی‌ها است و انواع و اقسام تسهیلات و ضمانت‌نامه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

به گزارش روابط عمومی صحا، تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» صبح امروز (سه‌شنبه) در محل سالن جلسات صندوق امضا شد.

در این مراسم، اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و مدیران و کارشناسان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

مهندس محسن نادری‌منش رئیس صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در ابتدای این مراسم گفت: امیدوارم به یاری خدا این نوع همکاری‌ها، تفاهم‌نامه‌ها و فعالیت‌های مشترک ختم به توسعه صنعتی در کشور شود.

وی با بیان اینکه همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان موجب ایجاد مسیرهای جدید برای رشد و توسعه بنگاههای حوزه صنعتی و معدنی کشور می‌شود، افزود: می‌توانیم از تجربیات این اتاق در کمک به صندوق و شرکت‌های زیرمجموعه به‌خصوص تأمین مالی بنگاه‌ها و صادرات استفاده کنیم.

مهندس نادری‌منش با اشاره به اینکه در کشورها رقابت بین دولت‌ها به رقابت بین بنگاه‌ها تبدیل شده است، گفت: هدف اصلی ما در صندوق حمایت از بنگاههای خصوصی و تعاونی‌ها است و انواع و اقسام تسهیلات و ضمانت‌نامه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان زمینه‌هایی را برای صادارات محصولات صنابع پیشرفته فراهم کنیم، ضمن آنکه ما در کشور فناوری ارزان داریم که به واسطه آن می‌توانیم درآمدزایی و صادرات داشته باشیم.

همچنین جمال رازقی‌ جهرمی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان هم در این نشست به روابط دوستانه ایران و عمان در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: حجم روابط تجاری ما با کشور عمان در سال گذشته با رشد 42 درصدی به یک میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش مبادلات تجاری با کشور عمان به همکاری و همیاری صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» نیاز داریم، افزود: امیدواریم با همکاری دولت و بخش خصوصی بتوانیم روابط تجاری با کشور عمان را افزایش داده و زمینه را برای توسعه فعالیت‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فراهم کنیم.

رازقی‌جهرمی یادآور شد: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان می‌توانیم زمینه همکاری‌های اقتصادی متنوع را در کشور عمان در جهت رشد و توسعه کشور به‌خصوص در بخش صنعتی و تجاری فراهم کند.در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» به امضای محسن نادری‌منش و جمال رازقی‌ جهرمی رسید.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/17v

۱۸ مهر ۱۴۰۲ ۱۴:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید