شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۵۱

اخبار

نادری منش: دولت مسئولیت هوشمندسازی معادن را به صحا سپرده است

صنایع پیشرفته، هوشمندسازی معادن، نادری منش
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در نشست هوشمندسازی معادن در ایران گفت: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سیاست‌های جدید وزارت صمت و هیأت دولت، مسئولیت تامین مالی توسعه فناوری و هوشمندسازی در صنایع و معادن را بر عهده گرفته است.
به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس محسن نادری‌منش مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در  نشست هوشمندسازی معادن در ایران گفت: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سیاست‌های جدید وزارت صمت و هیأت دولت، مسئولیت تامین مالی توسعه فناوری و هوشمندسازی در صنایع و معادن را بر عهده گرفته است.
 
نادری منش ضمن اشاره به لزوم آشنایی هرچه بیشتر صحا درخصوص هوشمندسازی معادن، اظهار داشت: هوشمندسازی معادن جزو اولویت های صحاست و باید تلاش کنیم تا توسعه بخش صنایع معدنی از طریق افزایش بهره وری و کیفیت و استفاده از ابزارهای نوین اتفاق بیفتد.
 
وی با بیان اینکه پیش فرض ما برای حضورمان در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی حمایت از بنگاه‌های بخش خصوصی و تعاونی است، گفت: مشتریان بخش های خصوصی و تعاونی می‌توانند بخش‌های دولتی باشند ولی حمایت‌ها و ارائه خدمات صحا به گروه بنگاه‌های خصوصی و تعاونی تعلق می‌گیرد.
 
مدیرعامل صحا با بیان اینکه دولت و مجلس اعتبارات خاصی برای هوشمندسازی معادن در نظر گرفته‌اند که در برنامه‌های کلیدی برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: نوع خدمات و انتظارات ما به طور مستقیم در قالب ارائه تسهیلات و وام برای تحقیقات، فروش، صادرات و برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه در گردش و فاینانس داخلی است و همچنین خدمات بیمه ای نیز در دستور کار قرار دارد.
 
نادری منش با اشاره به انجام خدمات ضمانتنامه های انجام کار و تعهد پرداخت و موارد گمرکی اظهار داشت: صحا مزیت‌هایی نسبت به بانک‌ها دارد و آن اینکه سپرده اولیه نمی گیرد و نرخ های پايین تری دارد چون طرح ها مورد بررسی فنی و اقتصادی قرا می گیرند و می توانیم بر این اساس مدیریت ریسک داشته باشیم.
 
وی با اشاره به حمایت های غیر مستقیم چون سرمایه گزاری خطرپذیر و صندوق های فرابورسی تصریح کرد: حداقل دو صندوق فرابورسی داریم و یک صندوق هزار میلیاردی مخصوص هوشمندسازی معادن نیز در دست آماده سازی و تعیین تعداد شرکاست. 
 
نادری منش افزود: به واسطه حضور 20ساله ما در عرصه صنعت اطلاعاتی از زنجیره های کشور در بنگاه‌های فناور داریم و بخشی از ایجاد زنجیره های تامین مالی صنایع پیشرفته را پیگیری می‌کنیم.
 
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تاکید کرد: در ابزارهای تامین ملی غیرمستقیم می‌توانیم از پارک های علم و فناوری و بازارهای فناوری حمایت کنیم ولی باید ابزارهای آن براساس اطلاعات و سیاست‌ها در اختیارمان قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/170

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید