سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۱۱

اخبار

در رویداد ملی ملاصدرا در شیراز مطرح شد

مدیرعامل صحا: سقف تسهیلات صنایع پیشرفته به ۲۵ میلیارد تومان رسیده است

مدیرعامل صحا: سقف تسهیلات صنایع پیشرفته به ۲۵ میلیارد تومان رسیده است
دومین رویداد ملی ملاصدرا در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز شیراز و با حضور مدیرعامل و مدیران صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی صحا، دومین رویداد ملی ملاصدرا در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز  شیراز و با حضور مدیرعامل و مدیران صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برگزار شد.

 

 این رویداد در روزهای یکم و دوم خردادماه ۱۴۰۲، به‌ مناسبت روز ملاصدرا در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز انجام شد.

مهندس محسن نادری منش مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) و هیات همراه، حمیدرضا ایزدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس و روسای دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهها و مدیران صنایع پیشرفته و شرکتهای دانش بنیان و... در این رویداد مهم حضور داشتند.
 
در حاشیه این رویداد طی جلسه ای با مدیرکل صمت و معاونین و روسای ستادی اداره کل،  رییس کانون کار آفرینان استان و هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان مسائل و مشکلات و توانمندیهای بنگاه های اقتصادی، صنایع پیشرفته و شرکت های دانش بنیان، بحث ، بررسی و اتخاذ تصمیم شد و از تعدادی صنایع پیشرفته استان فارس  بازدید شد.

 

محسن نادری منش مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: ارائه تسهیلات با نرخ ترجیحی به بنگاه های فعال، صدور ضمانت نامه برای این بنگاه ها و صنایع پیشرفته حمایت هایی است که توسط  صندوق صحا صورت می گیرد.

مدیرعامل صندوق  مادر تخصصی حمایت از صنایع پیشرفته نیز در این جلسه گفت: یکی از بحث‌های جدی در صندوق علاوه بر تولید صنایع پیشرفته، تولید همه‌جانبه و متوازن در مناطق مختلف کشور و افزایش تعاملات است تا بتوانیم در مناطق مختلف بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان تولید را رونق ببخشیم و چند صنایع های‌تک و بزرگ و پیشرفته را راه اندازی کنیم.

 

نادری منش با اشاره به افزایش ۵ برابری سقف اعطای تسهیلات صحا گفت: سقف تسهیلات صحا به ۲۵ میلیارد تومان رسیده که البته این سقف بسته به منابعی که هر ساله واریز می‌شود در حال افزایش است.
 
مدیرکل صمت فارس در ادامه گفت: رویداد ملاصدرا با هدف حل مسائل و چالش‌ها و همچنین کمک به تجاری‌سازی در حوزه‌ی صنعت ایران طراحی شده که در پنج بخش با عناوین ۱. "نوآوری باز: شامل حل‌مسئله، چالش فناوری و تجاری‌سازی"، ۲. "گام معکوس"، ۳. "نشست‌های نوآوری"، ۴. "تأمین نیروی متخصص"  ۵. "نمایشگاه نوآوری صنعتی" در راستای بهره گیری از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان( با حضور  تعدادی از شرکت دانش بنیان و صنایع پیشرفته در نمایشگاه در محل دانشکده مهندسی وارائه توانمندیها و ظرفیت ها) جهت اشتغال پایدار برگزار شد.
 
حمید رضا ایزدی افزود: این رویداد با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بیش از ۳۰ دانشگاه و شرکت‌ مرتبط برگزار شد، همچنین شش صنعت نفت و پتروشیمی، IT وICT، الکترونیک، میکروالکترونیک، برق و مخابرات، مکانیک و دریایی، خودروسازی و معدن، صنایع حاضر در این رویداد شرکت داشتند.
 
مدیرکل صمت یاد آورشد: با توجه به ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان چنانچه شرکتهای دانش بنیان استان مورد حمایت جدی قرار گیرندبه طور قطع می توانیم ساز و کار مناسبی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی رشد تولید و مهار تورم بیابیم.
 
وی اظهار داشت: توجه به تولیدات صادرات محور با بهره مندی از علم ، دانش، تکنولوزی و تجهیزات روز دنیا جهت رقابت و حضور مستمر در بازار های جهانی  ضرورت دارد.
 
در انتهای این رویداد با اهدای نشان نوآوری ملاصدرا از صنایع پیشرو و فعال در عرصه توسعه‌ی نوآوری کشور قدردانی شد.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/16n

۲ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید