شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۱

اخبار

آغاز دومین رویداد ملی ملاصدرا/مهندس وطن دوست: صحا مهمترین حامی صنایع پیشرفته خواهد بود

آغاز دومین رویداد ملی ملاصدرا/مهندس وطن دوست: صحا مهمترین حامی صنایع پیشرفته خواهد بود
دومین رویداد ملی ملاصدرا «نوآوری باز در صنعت ایران»، امروز دوشنبه یکم خردادماه، همزمان با روز ملاصدرا به میزبانی دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی صحا، آیین گشایش دومین رویداد ملی ملاصدرا «نوآوری باز در صنعت ایران»، در تالار رازی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز باحضور جمعی از دانشگاهیان و صاحبان صنایع و استارتاپ‌ها برگزار شد.

 

تسهیلات ویژه‌ صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته

مهندس وطن‌دوست، مدیر فنی و اعتباری صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) در این مراسم به معرفی اجمالی این صندوق پرداخت و گفت: ۱۵سال پیش، مجلس شورای اسلامی به‌ منظور حمایت از صنایع الکترونیک، برق و مخابرات، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک را تأسیس کرد که بعد از ۱۲سال به‌دلیل توسعه‌ تکنولوژی، در آن بازنگری شد و به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تغییر یافت و نقش بازوی مالی وزارت صمت در حوزه‌ حمایت از شرکت‌هایی را بر عهده داردکه در زمینه‌ صنایع پیشرفته فعالیت می‌کنند.
 
او ادامه داد: چشم‌انداز شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته بدین ترتیب خواهد بود که بتواند به‌عنوان یک پیشران در حوزه‌ صنایع پیشرفته و مولد دانش با اشتراک‌گذاری منابع و دانش، مهم‌ترین حامی صنایع پیشرفته کشور شناخته شود.
 
وطن دوست به خدمات این صندوق پرداخت و توضیح داد: دو فعالیت عمده بر عهده‌ی این صندوق است که اعطای تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه ازجمله‌ی آن‌هاست که در راستای حمایت از تولید،به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان سقف تسهیلات صندوق تا ۱۵میلیارد تعیین شده است.
 

او تصریح کرد: همچنین تأمین ضمانت‌نامه باتوجه به اینکه ذی‌حساب‌های نهادهای دولتی تکلیف شده که قبول کنند در مقایسه با ضمانت‌نامه‌هایی که بانک‌ها می‌دهند،یک مزیت دارد که نیاز به بلوکه‌کردن نقدینگی نداریم.

 
رفع نیازهای کشور با بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها
 
دکتر محمدحسین شیخی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز نیز در آیین گشایش این رویداد، ضمن گرامیداشت دهه‌ی کرامت، اظهار کرد: رویداد ملی ملاصدرا به‌منظور استفاده‌ هرچه بیش‌تر از ظرفیت‌های علمی مجموعه‌های استان در توسعه‌ فناوری کشور ترتیب یافته است.
 
او با یادآوری اینکه این برنامه با همکاری مرکز نوآوری افق، صنایع الکتروینک شیراز، وزارت صمت، استانداری فارس و دانشگاه‌های مختلف کشور در دانشگاه شیراز برگزار شده است، گفت: رویداد ملی ملاصدرا، رویدادی دوساله هست که باید رشد کند و جایگاه خود را به‌خوبی در کشور پیدا کند.
 
دبیر اجرایی دومین رویداد ملی ملاصدرا گفت: امروز در دنیا، بحث نوآوری و استارتاپ‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته ویکی از ارکان توسعه‌ی کشورهاست. ما نیز باید از ظرفیتجوانانمان در این زمینه استفاده کنیم.
 
او ادامه داد: توسعه‌ی فناوری یک بحث کاملا علمی است و اگر جوانان ما به این عرصه ورود نکنند و ما نتوانیم از ظرفیت تربیت جوانان در دانشگاه‌ها برای ورود به عرصه‌ی نوآوری استفاده کنیم، خسران بزرگی برای خودمان و کشور رقم زده‌ایم.
 
شیخی گفت: درست است که ما باید در مرز علمی حرکت کنیم و به تولید مقاله بپردازیم تا از دنیا عقب نمانیم؛ اما بخش بزرگی از نیازهای کشور را هم باید بتوانیم با ظرفیت‌های علمی پوشش دهیم و در راستای کمک به جامعه و صنعت حرکت کنیم.
 
نیاز اکوسیستم نوآوری کشور به ارتقاء و شبکه‌سازی
 
مهدی حمید، دبیر علمی رویداد ملی ملاصدرا نیز در این مراسم بیان کرد: این رویداد به‌عنوان یک رویداد درحوزه‌ نوآوری با موضوع هوشمندسازی در بخش صنعت توسط مرکز نوآوری صنعتی افق در دانشگاه شیراز برگزار شده است.

 

رویداد  ملی ملاصدرا
 
او با یادآوری اینکه این رویداد در اولین سال برگزاری خود، فقط اقدام به برگزاری بخش ایده‌پردازی کرد، توضیح داد:‌ دومین رویداد ملی ملاصدرا با هدف حل مسائل و چالش‌ها و همچنین کمک به تجاری‌سازی در حوزه‌ی صنعت ایران طراحی شده است و امسال در پنج بخش با عناوین نوآوری باز؛ شامل حل‌مسئله، چالش و تجاری‌سازی»، «گام معگوس»، نشست‌های نوآوری»، «تأمین نیروی متخصص» و «نمایشگاه نوآوری صنعتی» برگزار می‌شود.
 
حمید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در برهه‌ای قرار داریم که اکوسیستم نوآوری کشور نیاز به ارتقا دارد.
 
او افزود: کلید توسعه‌ صنعتی کشورهای رده اول دنیاشبکه‌سازی و شبکه‌های موضوعی در بخش صنعت است؛ یعنی ما اگر می‌خواهیم اکوسیستم نوآوری کشور را ارتقاء دهیم، مجبوریم ارتقاء بدهیم با جایی که جریان‌کشی دارد مانند صنعت.
 
دبیر علمی رویداد ملی ملاصدرا عنوان کرد: ما در حوزه‌ توسعه‌ نوآوری صنعتی، سه بازیگر بسیار مهم داریم که همان وزارت صمت، وزارت عتف و معاونت علمی است که در رویداد ملی ملاصدرا با هرسه مذاکره شده است.
 
او در حاشیه‌ این مراسم از مزایای شرکت در این رویداد نیز خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها توسط سازمان‌های حامی، حضور در پروژه‌های سازمان‌های حامی و ورود به شبکه‌ی نوآوری افق برای انجام پروژه‌های صنعتی ازجمله مزایای شرکت در این رویداد است.
 
انتهای پیام/

 

لینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/16m

۲ خرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید