جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۵۶

اخبار

سرمایه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک 2،5 برابر افزایش می‌یابد

سرمایه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک 2،5 برابر افزایش می‌یابد
مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: با تصویب بودجه سال 94 در مجلس شورای اسلامی 25 میلیون دلار در سال 94 به سرمایه صندوق اضافه خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، دکتر علی وحدت اظهار داشت: بر اساس بودجه مصوب مجلس برای سال 94 قرار است 100 میلیون دلار از محل بازپرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به 4 صندوق زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن وتجارت که مامورت حمایتی دارند، اختصاص داده شود.

وی خاطر نشان کرد: سهم صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک از این اعتبار 25 میلیون دلار است که با نرخ ارز رسمی بیش از 70 میلیارد تومان منابع جدید برای صندوق ایجاد و سرمایه آن را به بیش از 120 میلیارد تومان افزایش خواهد داد.

وحدت افزود: بدین ترتیب سرمایه صندوق به 5/2 برابر افزایش می‌یابد که گشایش خوبی برای حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک و پیشرفته است و عزم دولت را برای حمایت از تولیدات دانش بنیان و خروج از رکود صنایع نشان می‌دهد. مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در عین حال تصریح کرد: هنوز اعتبار موجود با نیاز صنایع الکترونیک به صورت عام در کشور فاصله زیادی دارد و برآورد ما از نیاز صنایع الکترونیک برای سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش بیش از 5000 میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: سال 82 سرمایه 50 میلیارد تومانی برای صندوق تصویب شده بود و با گذشت 11 سال پرتورم و همراه با جهش نرخ ارز سرمایه‌ای معادل 600 میلیارد تومان نیاز است تا قدرت خرید آن زمان را بتوان حفظ کرد، ضمن اینکه صنایع الکترونیک و پیشرفته در کشور رشد و توسعه داشته‌اند و نیازمند سرمایه‌های جدیدی برای حمایت از آنها هستیم. وحدت در عین حال تاکید کرد: افزایش سرمایه صندوق گشایش خوبی را برای حمایت از محصولات دانش‌بنیان و نوین در صنایع الکترونیک ایجاد می‌کند تا علاوه بر پرداخت تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه یک بعد دیگر از فعالیت‌های صندوق که تا کنون مغفول مانده بود، یعنی حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر نیز احیا شود.

مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: برنامه دیگر ما علاوه بر افزایش سرمایه، تجهیز و هدایت دیگر منابع برای حمایت از صنایع مورد حمایت است. وی در خصوص این منابع گفت: در بودجه اعتبار خوبی برای صندوق نوآوری . شکوفایی دیده شده‌ است، وجوه اداره شده، منابع صندوق توسعه ملی و یارانه تولید منابعی است که تلاش خواهیم کرد در راستای حمایت از صنایع الکترونیک و فناوری‌های پیشرفته تجهیز و هدایت شوند. این گزارش حاکی است صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک تا سه میلیار تومان به طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی تسهیلات می‌پردازد.

صنایع مشمول حمایت، شامل 7 گروه «صنایع ارتباطی»، «صنایع اتوماسیون»، «صنایع رایانه‌ای»، «صنایع الکترونیک نوری»، «صنایع قطعات الکترونیک»، «صنایع الکترونیک مصرفی» و «صنایع الکترونیک کاربردی» هستند که فعالیت‌های آنان در زمینه‌های خرید، انتقال، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته، مطالعات و تحقیقات اعم از کاربردی و توسعه، آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، خدمات مهندسی و طراحی، طرح‌های تولیدی و خدماتی صنعتی و انبوه، ایجاد و اشاعه دانش فنی، گسترش همکاری‌های فنی و اقتصادی بین‌المللی و ارتقاء صادرات و همچنین جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مورد حمایت صندوق قرار می‌گیرد.

شرکت‌ها و شخصیت‌های حقوقی که واجد شرایط باشند می‌توانند با دریافت و تکمیل پرسشنامنه مندرج در سایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک به نشانی www.esfrd.ir  تقاضای خود را ارائه کنند. صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت و 100 در صد دولتی است که با موضوع سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، خدمات کارشناسی، صدور ضمانت‌نامه و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه بخش خصوصی و تعاونی به صورت اعطای تسهیلات فعالیت دارد.

 

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۳:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید