سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۲۱:۳۹

اخبار

با حضور معاون علمی رئیس جمهور و وزرای صمت و علوم صورت گرفت

انتخاب صندوق حمایت از صنایع پیشرفته بعنوان برترین‌ بنگاه مالی دولتی در توسعه فناوری

انتخاب صندوق حمایت از صنایع پیشرفته بعنوان برترین‌ بنگاه مالی دولتی در توسعه فناوری
در همایش بنگاه، فناوری و رشد اقتصادی از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به عنوان برترین بنگاه مالی توسعه فناوری تجلیل به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی صحا، در همایش «بنگاه، فناوری و رشد اقتصادی» روز شنبه با حضور«سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و جمعی از مدیران و معاونان این مجموعه‌ها برگزار شد.
 
این همایش با هدف هم افزایی فرابخشی و ملی و ایجاد ارتباط اثربخش میان بنگاه‌ها، دانشگاه‌ها (پژوهشگاه‌ها) و شرکت‌های دانش بنیان برای تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان در سالن کنفرانس شماره یک محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.
 
"سیدرضا فاطمی امین"وزیر صنعت، معدن و تجارت در این همایش به بیان رویکردهای جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه توسعه فناوری و نوآوری شامل مروری بر زیست بوم (کنسرسیوم‌های) توسعه فناوری اولویت دار وزارت صمت پرداخت.
 
همچنین «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رویکردهای جدید این وزارتخانه در حوزه توسعه فناوری و نوآوری را اعلام کرد و رویکردهای جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در حوزه توسعه فناوری و نوآوری توسط دهقانی فیروزآبادی تشریح شد.
 
در حاشیه برگزاری این همایش، توافق‌نامه همکاری میان سه مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امضا شد.
 
نخستین توافق‌نامه میان وزارت صمت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد که براساس آن، دو مجموعه تعهد دادند که 4 هزار میلیارد تومان در زمینه مشارکت‌های توسعه فناوری، اقدام به تامین منابع کنند.
 
همچنین در توافق‌نامه دیگری که به امضای طرفین رسید، مقرر شد که مشارکت و پشتیبانی از شراکت‌های فنا‌وری و حمایت پژوهشی از شراکت‌های فناوری به‌طور کامل صورت گیرد؛ آنهم با حمایت کامل وزارت علوم در حوزه‌های پژوهش و آموزش. ضمن اینکه فرصت مطالعاتی، یکی از ابزارهای حمایتی وزارت علوم در این توافق‌نامه است.
 
در این همایش، توافق‌نامه‌های دیگری هم میان مجموعه‌های وزارت صمت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به امضا رسید.
 
در پایان این همایش همچنین از برترینهای توسعه فناوری در بنگاهها در سال 1401 با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.
 
صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در این همایش به عنوان برترین‌ بنگاه مالی دولتی در توسعه فناوری در بنگاه‌ها معرفی و تجلیل شد که نادری منش مدیر عامل  تندیس و لوح تقدیر خود را دریافت کرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/15z

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید