شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۴۵

اخبار

توسط شرکت فروزان زیست فناوران انجام شد؛

صرفه‌جویی ارزی با تولید نمونه داخلی میکروسکوپ تمام نگاری دیجیتالی

صرفه‌جویی ارزی با تولید نمونه داخلی میکروسکوپ تمام نگاری دیجیتالی
میکروسکوپ تمام نگاری دیجیتالی در مد عبوری تکنیکی کارا و زمان واقعی برای مانیتور کردن کمّی نمونه‌های دینامیک مانند نمونه های زیستی و میکروشاره هاست.
به گزارش روابط عمومی صحا، بسیاری از تحقیقات پزشکی، زیستی و صنایع نیازمند به تصویربرداری سه بعدی از نمونه های میکروسکوپی است. دستگاه میکروسکوپی تمام نگاری دیجیتالی، چنین هدفی را برآورده می کند. تمام نگاری دیجیتالی تکنیکی قدرتمند و کارآمد برای تصویربرداری سه بعدی از اجسام است. شرکت «فروزان زیست فناوران» در این مسیر گام نهاده است.
 
میکروسکوپ تمام نگاری دیجیتالی در مد عبوری تکنیکی کارا و زمان واقعی برای مانیتور کردن کمّی نمونه‌های دینامیک مانند نمونه های زیستی و میکروشاره هاست.

 

میکروسکوپ تمام نگاری دیجیتال

 
این محصول برای گروههای تحقیقاتی و کاری دانشگاههای پزشکی کشور و نیز در دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که بر روی نمونه های زیستی کار میکنند و بررسی اطلاعات مونومتری  سه بعدی و حجمی نمونه ها در طول زمان برایشان مهم است کاربرد زیادی دارد.
 
تمام نگاری دیجیتالی دو مرحله دارد: 1- ثبت تمام نگاشت 2- پردازش تمام نگاشت و بازسازی تصویر.
مرحله ثبت تمام نگاشت توسط دستگاه مذکور صورت می گیرد و تمام نگاشت ها توسط دوربین دیجیتالی ذخیره می شوند. درمرحله بازسازی با نرم افزار FZF-ASP بردازش تمام نگاشت و تشکیل تصویر سه بعدی صورت می گیرد.
 
شرکت فروزان زیست فناوران به یاری افراد متخصص خود با تجربه های پژوهشی و تحقیقات گسترده توانسته است این میکروسکوپ را به سورت نمونه طراحی کرده و بسازد و همچنین نرم افزار بازسازی تصاویر را طراحی و توسعه دهد. در ادامه با حمایت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته درصدد تولید تجاری این محصول دانش بنیان است.
 
نمونه های مشابه این میکروسکوپ که توسط شرکت هایی نظیر Lyncee سوئیس ساخته شده در مقایسه با این نمونه بومی قیمت بسیار بالاتری(بالغ بر 800میلیون تومان) داشته و از طرفی بعلت تحریم های طالمانه در صورت نیاز داخلی به این دستگاه به اجبار می بایست از شرکت های واسطه تهیه شود که این موضوع خود باعث افزایش قیمت و هروج ارز بیشتری می شود.

 

از این رو حمایت چنین شرکتهای جوانی که با دانش بومی و فناوری های به روز دنیا اقدام به تولید محصولات با کاربردهای موثر در علوم پزشکی و زیستی داشته و نیاز به وابستگی به محصولات خارجی را مرتفع می سازند، صروری به نظر می رسد. که صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با پشتیبانی از این شرکت گام موثری در تولید این محصول دانش بنیان و ارائه آن به بخشهای مختلف پژوهشی و دانشگاهی کشور برداشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: http://www.airdfh.ir/u/15n
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ۱۵:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید