جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۳۸

اخبار

تولید دستگاهی برای تصفیه هوا با اوزون در پارک فناوری پردیس

تولید دستگاهی برای تصفیه هوا با اوزون در پارک فناوری پردیس
شرکت دانش بنیان کاشف فرازان وطن از اعضای پارک فناوری پردیس، موفق به تولید محصول فناورانه ایرانی با به کارگیری فناوری‌های مختلف شده است که می‌تواند به تصفیه هوای محیط‌های آلوده و همچنین ضدعفونی سطوح کمک کند.

به گزارش روابط‌عمومی صحا، امروزه با افزایش آلودگی هوا و همچنین افزایش آلودگی‌های ویروسی، ضدعفونی کردن هوا و محیط اهمیت زیادی دارد. تنفس هوای پاکیزه و سطوح عاری از میکروب‌ها و ویروس‌های مختلف نقش مؤثری در سلامت انسان‌ها دارند همچنین در بسیاری از محیط‌های آزمایشگاهی، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و... عملیات ضدعفونی محیط ضروری است.

ضد عفونی کردن سطوح مختلف معمولا به کمک محلول‌ها و شوینده‌ها صورت می‌گیرد. در این روش ممکن است مواد شیمیایی مضر استفاده شده در این شوینده‌ها دارای عوارض جانبی برای انسان باشد. همچنین خرید دوره‌ای مواد شوینده، مخصوصا در محیط‌های آزمایشگاهی و بیمارستان‌ها هزینه زیادی دارد .

برای تصفیه و پاکسازی هوا از آلاینده‌ها نیز می‌توان از تصفیه‌کننده‌های فیلتردار استفاده کرد؛ اما این روش نیاز به تعویض دوره‌ای فیلتر دستگاه دارد و همچنین به دلیل مکش هوای محیط به داخل و سازوکار فیلتر کردن آن، نمی‌تواند بیش از ۲۰ درصد از آلاینده‌های معلق در هوا را حذف نماید.
 
از طرفی در تصفیه هوای محیط، آلاینده‌ها، ویروس‌ها و میکروب‌های سطوح همچنان باقی می‌ماند و برای ضد عفونی کردن آن بایستی از به صورت متناوب از محلول‌ها و شوینده‌های سطوح استفاده کرد؛ بنابراین برای ضد عفونی کردن محیط بهتر است روشی نوین انتخاب کرد که این چالش‌ها را حل کند.

یکی از شرکت‌های فناور عضو پارک فناوری پردیس با استفاده از ۵ فناوری مختلف، اقدام به تولید محصولی کرده است که بدون استفاده از فیلتر، هوای محیط را تصفیه و با استفاده از مسلح کردن هوا، سطوح را نیز ضد عفونی می‌کند.

مدیر عامل شرکت کاشف فرازان وطن که از سال ۱۳۹۳ به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند، در توصیف این محصول فناورانه می‌گوید: دستگاه تصفیه‌کننده هوای ایزوتک، بدون استفاده از فیلتر، مواد شوینده شیمیایی و مکش هوا، هوای محیط را از انواع آلاینده‌ها، از جمله ریزگردها، گرد و غبار، دود، ویروس‌ها، میکروب‌ها، بوی نامطبوع و... پاکسازی می‌کند.
 
باقری ادامه داد: از این دستگاه می‌توان در همه محیط‌هایی که در تماس با آلودگی‌ها هستند از آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و... گرفته تا منازل و اتاق‌ها، محل نگهداری بیماران ریوی، نوزادان نارس و... استفاده شود.
 
وی افزود: نحوه کار این دستگاه به این صورت است که با استفاده از فناوری‌های مختلفی که در آن وجود دارد، مانند فناوری یونیزاسیون و استفاده از گاز اوزون، هوای محیط را با عوامل از بین برنده آلایندگی مسلح می‌کند. در نتیجه این فرایند، هم هوای محیط تصفیه می‌شود و هم سطوح مختلف در محیط ضد عفونی می‌ شوند این محصول قابلیت تنظیم بر حالت‌های مختلف، با توجه به میزان غلظت اوزون تولیدی را نیز داراست.
 
مدیر عامل شرکت کاشف فرازان وطن در خصوص مزایا و ارزش افزوده محصول گفت: این محصول به دلیل عدم نیاز به استفاده از مواد شیمیایی و فیلتر، باعث کاهش هزینه‌ها شده و می‌تواند به مدت چندین سال، به ضد عفونی محیط بپردازد. همچنین تاییدیه‌ها و گواهی‌های مورد نیاز برای این دستگاه کسب شده و این محصول در حال تولید انبوه است.
 
باقری، در خصوص فناوری‌های استفاده در این محصول افزود: فناوری‌های مورد استفاده در این دستگاه در کشور موجود بود و ما توانستیم با تجاری‌سازی آن اقدام به تولید این محصول کنیم در برخی زمینه‌ها مانند ساخت کاتالیست مورد استفاده در این دستگاه، با محدودیت مواجه بودیم که به کمک دانشگاه صنعتی شریف، توانستیم بر این مشکل فائق آییم.
 
وی با اشاره به حمایت‌های پارک علم و فناوری پردیس گفت: این شرکت، در حال حاضر در پارک علم و فناوری مستقر بوده و وجود پارک پردیس و مجموعه فن‌بازار در تجاری‌سازی و فروش محصول نقش مثبتی داشته‌اند.
 
باقری افزود: بهتر است مجموعه‌های کارگزار فناوری گسترش و افزایش داده شود؛ چراکه وجود این مجموعه‌ها می‌تواند باعث بهبود فروش و بازار محصولات فناورانه باشد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه: http://www.airdfh.ir/u/15k

۸ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید