جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۱۴

اخبار

مدیرکل صمت استان هرمزگان:

هرمزگان محکوم به تولید صادرات محور است/ استفاده از ظرفیت صحا برای حرکت به سمت صنایع پیشرفته

هرمزگان محکوم به تولید صادرات محور است/ استفاده از ظرفیت صحا برای حرکت به سمت صنایع پیشرفته
مدیرکل صمت استان هرمزگان گفت: تاکنون از ظرفیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته غفلت شده و افتتاح دفتر صحا در استان هرمزگان می‌تواند ظرفیتی بسازد تا صنایع ما در این استان صنایع به سمت هایتِک شدن گرایش پیدا کنند.
 به گزارش روابط عمومی صحا، خلیل قاسمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان صبح امروز(یکشنبه) در نشستی با حضور مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه بحث تامین مالی به عنوان دغدغه تولیدکنندگان و همچنین بروزرسانی صنایع به مرز دانش و لبه فناوری است، گفت: ما در استان هرمزگان محکوم به تولید صادرات محور هستیم چون امکان ارسال به مرکز کشور چه به لحاظ هزینه های حمل و چه رقابت با سایر تولیدکنندگان ما را محدودتر از سایر استان‌های مرزی می‌کند.
 
وی افزود: استان هرمزگان هم در حوزه معدن هم کشاورزی و شیلات دامنه شمول گسترده ای برای همه حوزه های اقتصادی دارد و خوشبختانه این استان پتانسیل تولید در این زمینه ها رادارد.
 
قاسمی افزود: وقتی از معدن صحبت میکنیم یک ظرفیت بیش از 800میلیون تنی سنگ‌آهن داریم که می‌تواند سرفصل جدیدی برای زنجیره فولاد باشد و کشور را از نگرانی تامین مواد اولیه نجات دهد و. می‌توانیم به میزان 20میلیون تن که همگی برای صادرات هست، در تولید فولاد نقش آفرینی کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه در استان بیش از هزار واحد فعال صنعتی داریم، گفت: بزرگترین بندر تجاری کشور در هرمزگان است و تاکنون از ظرفیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته غفلت شده و افتتاح دفتر صحا در استان هرمزگان می‌تواند ظرفیتی بسازد تا صنایع ما در این استان صنایع به سمت هایتِک شدن گرایش پیدا کنند و ظرفیتی برای تامین مالی صنایع استان فراهم گردد. 
انتهای پیام/

 

لینک کوتاه: http://www.airdfh.ir/u/152

۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۹:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید