چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۷

اخبار

جانشین وزارت دفاع: ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان با وزارت دفاع همکاری دارند

جانشین وزارت دفاع: ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان با وزارت دفاع همکاری دارند
جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از همکاری ۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان با وزارت دفاع خبر داد و اعلام کرد که همه این موارد در راستای اصلاح فرایند و افزایش بهره‌وری است.
به گزارش روابط عمومی صحا، سردار فرحی، جانشین وزیر دفاع در نشست تخصصی مشترک کمیته عالی بهره‌وری وزارت دفاع و سازمان ملی بهره‌وری گفت: با توجه به گزارش‌ها بحث فناوری و توسعه در وزارت دفاع مطرح است البته باید توجه داشت که چرخه عمر فناوری به سرعت می‌گذرد و مداوم رو به جابجایی و تغییر است پس باید برای عقب نماندن از این قافله به فرایند توسعه فناوری توجه داشت و برای این امر باید زیرساختهای خوب و نیروی انسانی شایسته داشته باشیم. 
 
وی افزود: توسعه فناوری باید با چرخش بالا انجام شود که با دنیا همراه شویم و این موضوع نیاز به راهبرد و استراتژی کاربردی و عملیاتی دارد که در سه سطح انجام می‌شود و رویکردها به سمت راهبردهای کوتاه مدت رفته است. 
 
سردار فرحی با بیان اینکه در دام پیروزی نباید گرفتار شویم خاطرنشان کرد: بحث رشد و توسعه انتها ندارد و برای رشد مولفه‌ها در تکنولوژی نیاز به بهره‌وری است.
 
جانشین وزیر دفاع گفت: وزارت دفاع به دنبال کاهش هزینه رفته است و برای اصلاح اینم فرایند با 3 مولفه توسعه فناوری، توسعه شبکه همکاران و استفاده حداکثری از ظرفیت کشور صورت پذیرفته است.
 
سردار فرحی از همکاری ۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان با وزارت دفاع خبر داد و اعلام کرد که همه این موارد در راستای اصلاح فرایند و افزایش بهره‌وری است. 
 
وی نیروی انسانی را اتصال ارگانیک سازمان یافته میان بهره‌وری و نوآوری خواند و گفت: حدود 10سال پیش گام اول نواوری دفاعی مصوب شد و در طی این سالها به شدت عمق پیدا کردند و امروز بیش از ۴۰۰‌دفتر طراحی داریم. 
 
جانشین وزیر دفاع گفت: در سال ۱۴۰۰ با تصمیم به بهبود گام اول نواوری دفاعی سردار اشتیانی گام دوم را با اضافه کردن ۳ مولفه ابلاغ کرد. 
 
وی توسعه صادرات از شاخصهای اصلی ارزیابی بهره‌وری خواند و 3برابر شدن صادرات را نشان از مسیردرست وزارت دفاع در امر بهره‌وری دانست. 
 
میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری در نشست تخصصی کمیته عالی بهره‌وری ودجا و سازمان ملی بهره‌وری نیز در این نشست گفت: شعار دولت، دولت مردمی  است؛  دولت سیزدهم یکی از اهداف جدی خود را دولت مردمی و رشد و پیشرفت را بر اساس آن قرار داده است
 
وی افزود: دولت سیزدهم بنا دارد رشد اقتصادی ۸درصد را محقق کند و تصمیم دارد۳/۵ درصد از محل بهره‌وری انجام شود.
 
پیشوایی خاطرنشان کرد: بهره وری یک انتخاب نیست ضرورت است که با 2 مولفه تدبیر و نوآوری خود به خود محقق خواهد شد. 
 
رئیس سازمان ملی بهره‌وری با بیان اینکه در وزارت دفاع در حوزه بهره‌وری اتفاقات خوبی افتاده است اظهار داشت: وزارت دفاع با بهره‌وری ۵۳ درصدی رتبه خوبی میان وزارتخانه‌ها دارد، تغییرات ساختاری در کمیته بهره وری وزارت دفاع وجود داشته است
 
وی افزود: سازمان ملی بهره‌وری در کنار وزارتخانه‌ها در خصوص بهر‌ه‌وری منابع انسانی یا سرمایه کمک می‌کند. 

انتهای پیام/

لینک کوتاه: http://www.airdfh.ir/u/13t

۱۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید