جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۴۸

اخبار

آیین نامه حمایت از صنایع پرریسک تصویب شد/ صدور انواع ضمانت نامه برای حمایت از صنایع الکترونیک در سال 94

آیین نامه حمایت از صنایع پرریسک تصویب شد/  صدور انواع ضمانت نامه برای حمایت از صنایع الکترونیک در سال 94
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با اشاره به اینکه در سال جدید با تنوع در صدور ضمانتنامه ها امکان استفاده از منابع صندوق چندین برابر می شود، از تصویب آیین نامه ورود به حوزه حمایت از صنایع نوین و پیشرفته در سال جدید خبر داد.

 مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با اشاره به اینکه در سال جدید با تنوع در صدور ضمانتنامه ها امکان استفاده از منابع صندوق چندین برابر می شود، از تصویب آیین نامه  ورود به حوزه حمایت از صنایع نوین و پیشرفته در سال جدید خبر داد.  به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک علی وحدت درباره رویکردهای جدید صندوق در سال جدید گفت: ارتقاء ویژه سهم فعالیت های آموزشی و توسعه بازار در  سال جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی توضیح داد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در سالهای گذشته حمایت زیادی ازفعالیت های تولیدی داشت اما نتوانست در حوزه تحقیق و توسعه از جمله توسعه بازار و به ویژه توسعه بازارهای خارجی صنایع پیشرفته و الکترونیک چندان فعال باشد. وحدت ادامه داد : با حمایت از توسعه بازارهای داخلی و خارجی صنایع الکترونیک ، شرکتها قادر به تولید پایدارتری خواهند بود، بنابراین زمینه های جدیدی برای حمایت از صنایع الکترونیک در سال جاری فعال می شود.

ایجاد تنوع در صدورضمانت نامه برای افزایش تامین مالی

وی خاطرنشان کرد: صندوق تا کنون در دو حوزه اعطای تسهیلات و صدور ضمانتنامه برای صنایع الکترونیک فعال بوده است، اما امسال درصدد هستیم حمایت از طریق تضمین و صدور ضمانتنامه را افزایش دهیم. مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک مثال زد: اگر شرکتی برای اجرای پروژه خود نیاز مالی داشته باشد می توان با یک میلیارد تومان تسهیلات از آن حمایت کرد، اما با توجه به تقاضای زیاد و محدودیت منابع راهکار دیگر این است که اقدام به صدور ضمانت نامه برای آن شرکتها کرد تا منابع مورد نیاز خود را از کانال های دیگر مانند منابع کارفرمای طرح تامین و ریسک کارفرما را صندوق ضمانت کند. وی تاکید کرد: با صدورانواع ضمانت نامه اعم از ضمانتنامه برای پیش پرداخت طرح ها و یا حسن انجام کار می توان چندین برابر اعطای تسهیلات تامین نقدینگی و از بنگاه های تولیدی حمایت کرد، بنابراین صدور انواع و اقسام ضمانتنامه حمایت از صنایع الکترونیک، نوین و پیشرفته امسال در دستور کار قرار دارد.

تصویب آیین نامه حمایت از صنایع پرریسک الکترونیک

 وحدت  حمایت از صنایع پرریسک را از ماموریت های صندوق ذکر کرد که تا کنون به دلایل مختلف به آن پرداخته نشده است  و این رابطه تصریح کرد: امسال آیین نامه حمایت از صنایع پرریسک به تصویت رسیده است و بنا داریم از سرمایه گذاری های پرریسک حمایت کنیم.

فعال سازی ارائه خدمات کارشناسی در 3 حوزه

مدیرعامل صندوق ادامه داد: ارائه خدمات کارشناسی به شرکت ها زمینه دیگری است که امسال دنبال می شود. در این رابطه صندوق می تواند سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری دارای توجیه و بازده مناسب هدایت کرده و یا با تضمین شرکت ها آنان را در خرید فناوری های پیشرفته یاری کند. وی گفت: هم اکنون نهادی که شرکت های مورد حمایت صندوق را برای تضمین و مشارکت خارجی مورد حمایت قرار دهد وجود ندارد و صندوق با توجه بهبود فضای سیاسی و بین المللی آمادگی دارد امکان سرمایه گذاری مشترک خارجی را افزایش دهد.

وحدت اضافه کرد: گام سوم در خدمات کارشناسی ارائه توصیه ها و مشاوره های مدیریتی و اقتصادی به صنایع الکترونیک است. ما می توانیم در زمینه فعالیت های اقتصادی جدید، ارائه طرح های دارای توجیه اقتصادی و بحث همکاری با شرکای خارجی الگویی را تعریف کنیم و با توجه به تنوع فعالیت ها تحت حمایت زنجیره ای را ایجاد و امکان استفاده صنایع از ظرفیت های یکدیگر را به وجود آوریم. وی گفت: حسن این کار در این است که لزوما نیازمند پول نیست.

افزایش همکاری با نهادهای صنفی و تخصصی

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک توسعه همکاری های صندوق حمایت از صنایع الکترونیک با نهادهای صنفی و تخصصی و استفاده از مشاوره آنان را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: نهادهای پژوهشی ،مراکز رشد و پارک های علم و فناوری از جمله نهادهایی هستند که زمینه  همکاری با آنان را توسعه خواهیم داد. وی با اشاره به افزایش سرمایه 25 میلیون دلاری صندوق در بودجه 94 و توجهی که در لایحه موسوم به خروج از رکود به فعالیت های صندوق شده است، افزود: جذب سرمایه مصوب در بودجه و فعال سازی تمهیدات مصوبه مجلس برای خروج از رکود دیگر محورهایی است که به جد پیگیری خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و با توجه به مختصات طرح با نرخ 6 تا 18 درصد تا سه میلیارد تومان به طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی تسهیلات می‌پردازد. صنایع مشمول حمایت، شامل 7 گروه «صنایع ارتباطی»، «صنایع اتوماسیون»، «صنایع رایانه‌ای»، «صنایع الکترونیک نوری»، «صنایع قطعات الکترونیک»، «صنایع الکترونیک مصرفی» و «صنایع الکترونیک کاربردی» است.

انتهای پیام

 

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۰:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید