جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۴۴

اخبار

امکان پایش و حفاظت ماشین‌های دوار در داخل کشور فراهم شد

امکان پایش و حفاظت ماشین‌های دوار در داخل کشور فراهم شد
سامانه پایش و حفاظت ماشین‌های دوار عملکرد تجهیزاتی نظیر توربین،کمپرسور، فن و پمپ را رصد می‌کند. این سامانه در شرکت پژوهشی سامانه های انرژی تدبیرگران تولید شده است.
کریم مظاهری مدیرعامل  شرکت پژوهشی سامانه‌های انرژی تدبیرگران  با اشاره به این که سامانه‌های پایش و حفاظت ماشین‌های دوار از ابزار دقیق بسیار حساس و الزامی در صنعت نفت و گاز کشور بوده، گفت: با توجه به محدود بودن و انحصار سازندگان آن، تامین دستگاه در دوران تحریم بسیار دشوار است و به همین علت در داخل کشور بومی‌سازی شد.
 
 نصب سامانه در کنار توربین
 
سامانه پایش و حفاظت ماشین‌ های دوار  از دو قسمت پایش ارتعاشات و سوپروایزری نیروگاه‌ها تشکیل شده است. سامانه پایش و حفاظت ماشین‌های دوار یک دستگاه مستقل است که در کنار توربین، کمپرسور، فن و پمپ نصب می‌شود و اطلاعات حیاتی سیستم را ذخیره می‌کند و آن دسته از اطلاعات مورد نیاز را برای کاربر ارسال می‌کند.
 
همین امر سبب می‌شود تا تحلیل داده برای مدیران با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد و مدیریت مجموعه با حداقل عیب و ایراد انجام شود.
 
سامانه پایش و حفاظت ماشین‌های دوار از سوی استاندارد برای استفاده در مجموعه‌ها اجباری شده و بر همین اساس تولیدات داخل سبب شد تا این نیاز برطرف شود.
 
ایجاد ۱۰ فرصت شغلی
 
این مدیر حوزه دانش‌بنیان توضیح داد: سامانه پایش و حفاظت ماشین‌های دوار یک دوم نمونه خارجی قیمت دارد و کمک می‌کند تا مجموعه‌ها صرفه اقتصادی را تجربه کنند.
 
شرکت پژوهشی سامانه‌های انرژی تدبیرگران تا به امروز موفق به ایجاد ۱۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم شده است که مشخصا اگر حمایت‌هاییاز مجموعه‌های دانش بنیان صورت گیرد، اماکن صادرات و افزایش موقعیت‌های شغلی نیز فراهم می‌شود.

 

انتهای پیام/

۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۷:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید