شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۴۵

اخبار

در مجمع عمومی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مطرح شد

مهندس نادری‌منش: هیات دولت با افزایش سرمایه صحا موافقت کرد/ توسعه ارائه خدمات حمایتی صحا در سال1401

مهندس نادری‌منش: هیات دولت با افزایش سرمایه صحا موافقت کرد/ توسعه ارائه خدمات حمایتی صحا در سال1401
مجمع عمومی سالیانه شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با حضور نمایندگان مجمع عمومی صحا در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت و با دستور کار «بررسی گزارش حسابرسی صورت‌های مالی 1400» برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی صحا، مجمع عمومی سالیانه شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته صبح چهارشنبه(16شهریورماه1401) با حضور نمایندگان مجمع عمومی صحا در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت و با دستور کار «بررسی گزارش حسابرسی صورت های مالی منتهی به 29اسفندماه 1400» برگزار شد.
 
مهندس محسن نادری منش مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در این مجمع ضمن ارائه گزارش هیات مدیره صندوق گفت: صدور ضمانتنامه‌های تعهدی جزو برنامه های صحا است و روی بحث مدیریت ریسک آن کار می‌کنیم تا به این حوزه وارد شویم.
 
تمرکز زدایی با ایجاد نمایندگی های استانی
 
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به تمرکز ظرفیت های صندوق در استان تهران و تکلیف مجمع عمومی برای توسعه این ظرفیت ها تصریح کرد: در این راستا دفاتر نمایندگی در استانها عملیاتی شد که با استفاده از ظرفیت سازمان صمت استانها این کار را انجام دادیم و از این جهت صندوق هزینه عملیاتی برای صندوق ندارد.
 
وی افزود: سال 1401 در خراسان رضوی و یزد نمایندگی‌های صندوق ایجاد شد و در دو استان دیگر تا یک ماه آینده نمایندگی‌ها ایجاد خواهد شد.
 
نادری منش با بیان اینکه همچنان بیشترین تسهیلات صندوق در حوزه الکترونیک است، گفت: امیدواریم با افزایش سرمایه رخ داده، تنوع بیشتری ببخشیم و سایر حوزه های صنایع پیشرفته را هم حمایت کنیم.
 
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته افزایش سرمایه، افزایش توان حمایتی و سرمایه گزاری خطرپذیر و توسعه زیست‌بوم صنایع پیشرفته را اهداف صحا در سال 1401برشمرده و بیان داشت: هم در نوع و تنوع خدمات و هم کیفی کردن تسهیلات اقداماتی در حال انجام است.
 
افزایش سرمایه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با تصویب هیات دولت برای توسعه میکروالکترونیک
 
نادری منش با بیان اینکه در سال 1400یکسری منایع برای افزایش سرمایه به صندوق تخصیص یافت و در سال 1401نیز منابعی از بند الف تبصره 18سال1400اضافه شد و به دنبال این هستیم که از منابع بودجه سال1401با توافقاتی با وزارتخانه منابعی را جذب کنیم، اظهار داشت: با همت مجلس و دولت «بند ن تبصره 7قانون بودجه 1401« نیز تصویب شد که ذیل آن از موبایل‌های وارداتی بالای 600دلار عوارض 12درصدی اخذ می‌شود و منابع حاصل از آن به عنوان افزایش سرمایه صندوق پذیرفته شده و در حوزه میکروالکترونیک و اکوزیست‌بوم تولید گوشی تلفن همراه هوشمند داخلی صرف خواهد شد.
 
نادری منش افزود: کارگروهی متشکل از وزارتخانه های صمت، دفاع، فناوری ارتباطات اطلاعات و معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل می شود و منابع بر اساس تدابیر آن کارگروه هزینه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در صورت سرمایه گزاری خطر پذیر نیز درصدد ایجاد 2یا3صندوق جسورانه در فرابورس هستیم، بیان داشت: این امر ظرف چند هفته آینده نهایی می شود و در حوزه هوشمندسازی صنایع و معادن در مرحله تدوین آیین‌نامه و جذب سرمایه‌گزاران هستیم.

 

 

مجمع عمومی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

مجمع عمومی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مجمع عمومی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

لینک کوتاه: http://www.airdfh.ir/u/13e

انتهای پیام/

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ۱۸:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید