پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۵۳

اخبار

معاون اول رئیس جمهور: به صحنه آوردن شرکت‌های دانش بنیان از اولویت های جهش اقتصادی است

معاون اول رئیس جمهور: به صحنه آوردن شرکت‌های دانش بنیان از اولویت های جهش اقتصادی است
معاون اول رییس جمهور از نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران با رویکرد دانش‌بنیان بازدید کرد و در جریان این بازدید از ۶ سامانه در زمینه کسب و کار رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی صحا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران، با همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت، از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید و ضمن گفتگو با غرفه‌داران، در جریان خدمات دانش بنیان ارائه شده در حوزه کسب و کار قرار گرفت. 

معاون اول رییس جمهور همچنین از مسائل و مشکلات پیش روی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کسب و کار مطلع شد و دستورات لازم را برای رفع موانع این شرکت‌ها صادر کرد.
 
وی همچنین در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت: به صحنه آوردن شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها نه صرفا مزیت، بلکه از ضرورت ها و اولویت های کشور است و بازیگر اصلی این صحنه جوانان نخبه، باانگیزه و خلاق هستند که خوشبختانه کشور ما از نظر نیروی انسانی خلاق و نخبه جزو کشورهای استثنایی و برتر است.
 
مخبر تصریح کرد: کشور ما از مواهب الهی متعدد و ظرفیت های گسترده ای برخوردار است و خوشبختانه بسترها و زیرساخت های لازم برای جهش اقتصادی هم فراهم است. 
 
وی افزود: برای اینکه بتوانیم این جهش را از مسیر میانبر محقق سازیم باید کارها را به دست جوانان، نخبگان و شرکت های دانش بنیان بسپاریم. 
 
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: تحقق هدف گذاری های انجام شده در شاخص های کلان اقتصادی از طریق گام به گام و حرکت در مسیر عادی میسر نیست بلکه نیازمند جهش و شتاب هستیم که این امر فقط با اتکا به نخبگان و فعالیت های دانش بنیان قابل انجام است. 
 
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: دولت در همین راستا در تمام وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی، تدوین آیین نامه فعال سازی شرکت های دانش بنیان و تامین تسهیلات برای این شرکتها را در دست اقدام دارد.
 
مخبر با تاکید بر اینکه مشکلات کشور جز به دست شرکتهای دانش بنیان قابل حل نیست، افزود: آنچه توانست کشور را در دوره تحریم مقاوم کند و به رغم همه تقابل ها اقتصاد کشور را سرپا نگه دارد، تکیه بر فعالیت های دانش بنیان بود و در بخش نفت، پزشکی و صنعت وقتی که شرکتهای خارجی به تعهدات خود عمل نکردند، با اعتماد و اتکاء به شرکتهای دانش بنیان توانستیم کارها را به انجام برسانیم.
 
معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: امروز کشور به نقطه بسیار خوبی رسیده و آینده بسیار بهتری هم پیش رو داریم. 
 
وی با تاکید بر اینکه باید جریان های دانش بنیان را تقویت و پشتیبانی کنیم گفت: این تصمیمات در دولت اتخاذ شده است در همه وزارتخانه ها اجرا خواهد شد تا شاهد حرکت انقلابی و تحول خوبی در بخش استارت آپ ها باشیم. 
 
گفتنی است با حضور معاون اول رییس جمهور در این نمایشگاه از شش پلتفرم در زمینه کسب و کار شامل سامانه جامع خدمات کسب و کار، سامانه حقوق کسب و کار، سامانه جامع مشاوره کسب و کار، سامانه جامع مدیریت زنجیره تأمین، پلتفرم تبلیغات کسب و کار و کارخانه شبیه سازی کسب وکار رونمایی شد.
 
نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در دو سالن به مساحت پنح هزار و ۶۰۰ متر مربع برگزار شده و ۸۵ شرکت فعال در زمینه خدمات توسعه کسب و کار در این نمایشگاه حضور دارند.
 
انتهای پیام/

 

لینک کوتاه: http://www.airdfh.ir/u/12M

۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۷:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید