شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۳۲

اخبار

مهندس نادری‌منش در نشست هم‌اندیشی مدیران استانی:

صنایع پیشرفته آینده توسعه صنعتی کشور و دنیا هستند/ تاکید بر تولید همه‌جانبه و متوازن در مناطق مختلف کشور

صنایع پیشرفته آینده توسعه صنعتی کشور و دنیا هستند/ تاکید بر تولید همه‌جانبه و متوازن در مناطق مختلف کشور
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه صحا نمایندگان صحا بهترین نیروهای تخصصی سازمان‌های صمت استانی هستند، بیان داشت: حوزه صنایع پیشرفته آینده توسعه صنعتی کشور و دنیا هست و نقش آن در انقلاب چهارم صنعتی جدی است و صنایعی چون پتروشیمی، سرامیک، نساجی‌ها، فلزات و... همگی از طریق رسوخ فناوری‌های پیشرفته می‌توانند به تولید ادامه دهند و رقابت‌پذیر باشند.

به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس نادری‌منش مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته صبح سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی نمایندگان استانی صحا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار داشت: تولید، پیشران اقتصاد جهانی‌ست و اقتصادها در کشورهای مختلف بدنبال تولید هستند.

وی با اشاره به اینکه در یک دوره زمانی برخی کشورهای صنعتی چون معتقد بودند که تولید ارزش افزوده کمتری نسبت به برندینگ، طراحی و توزیع دارد، آن را از چرخه اقتصاد خود خارج کردند، خاطرنشان کرد: طی دهه گذشته همه کشورها به سمت سیاست‌های تولید بازگشته‌اند و حتی دموکرات‌های آمریکا در اسناد صنعتی خود بر سیاست‌های تولیدمحور تاکید می‌کنند و کشورها نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح منطقه‌ای هم به دنبال تولید هستند.

وی به پایداری نیروی کار و اقتصاد و ایجاد توازن در کشورها به عنوان مزایای بسط تولید در مناطق مختلف کشور اشاره کرده و تصریح کرد: یکی از بحث‌های جدی در صندوق علاوه بر تولید صنایع پیشرفته، تولید همه‌جانبه و متوازن در مناطق مختلف کشور است تا بتوانیم در مناطق مختلف براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان تولید را رونق ببخشیم  و بهترین راه استفاده از مزیت‌های منطقه ای بهره‌گیری از متخصصین خود آن منطقه هست چون ساختار و ظرفیت‌ها و  نیروی انسانی منطقه را می‌شناسند.

نادری‌منش با بیان اینکه صحا بازوی تامین مالی و سیاستگذاری با رویکرد تامین مالی صنایع پیشرفته است، گفت: تامین مالی صرفا اعطای سرمایه و تسهیلات نیست بلکه با هدایت اعتباری، هدایت سیاستی نیز صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به مزایای تامین مالی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای مورد استفاده در دنیا، تامین مالی هست و با این ابزار می‌توان ضمن سیاستگذاری صنعتی، بحث جدی کمبود و مهاجرت نیروهای متخصص را از طریق آموزش و برگزاری سمینارها و اعطای گرنت‌های خاص به شرکت‌ها در ازای نگهداری نیروها رفع کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان صحا بهترین نیروهای تخصصی سازمان‌های صمت استانی هستند و این می‌تواند به حوزه صنایع پیشرفته کمک کند، بیان داشت: این حوزه آینده توسعه صنعتی کشور و دنیا هست و نقش آن در انقلاب چهارم صنعتی جدی است و صنایعی چون پتروشیمی، سرامیک، نساجی‌ها، فلزات و... همگی از طریق رسوخ فناوری‌های پیشرفته می‌توانند به تولید ادامه دهند و رقابت‌پذیر باشند.

مدیرعامل صحا تاکید کرد: نمونه‌هایی از شرکت‌های مورد حمایت صندوق داشته‌ایم که با وام‌های چند میلیونی، بیست سال پیش کار خود را با صحا شروع کرده‌اند و اکنون شرکت‌های بزرگی هستند که وقتی روسای جمهور و وزرا به کشورهای دیگر می‌روند، با این شرکت‌ها برای صادرات قرارداد منعقد می‌شود و در استان‌ها هم چنین شرکت‌هایی داریم که می‌توانند محور شروع شبکه‌سازی‌ها و خوشه‌های صنعتی باشند.

انتهای پیام/

۱۱ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید