پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۳۱

اخبار

هم‌اندیشی مدیران اندیشکده‌های برتر کشور با وزیر صمت/فاطمی امین: در تعامل با اندیشکده‌ها می‌توان به ریشه مسائل دست یافت

هم‌اندیشی مدیران اندیشکده‌های برتر کشور با وزیر صمت/فاطمی امین: در تعامل با اندیشکده‌ها می‌توان به ریشه مسائل دست یافت
وزیر صمت از مدیران اندیشکده های برتر کشور خواست با نقد طرح ها و مستندات نقش خود را در اصلاح حوزه صنعت، معدن و تجارت ایفا کنند.

به گزارش روابط عمومی صحا، سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی جمعی از مدیران اندیشکده های برتر کشورکه در ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با طرح سوالاتی چون مسائل اساسی جامعه چیست؟ و برای ریشه یابی دقیق باید چه کارهایی باید صورت گیرد؟ گفت: ما سامانه ای داریم با عوامل و اطلاعات محدود؛ حال چطور این عوامل را هم راستا و همگرا کنیم تا مصالح این سامانه محقق شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی عوامل خوب تنظیم نشود اهداف محقق نمی شود یادآورشد: برای رفع این اشکال در بسترنهادی باید اولویت گذاری، تنظیم گری به لحاظ قواعد، تسهیل گری خوب و نظات دقیق داشت.

فاطمی امین خطاب به مدیران اندیشکده های برتر کشور با ذکر مثالی از موضوع ذخایر معادن فولاد و مس کشور گفت: صنعت فولاد کشور در شرایطی که یک در صد از ذخایر معادن فولاد جهان و یک درصد جمعیت جهان و در ایران است صنعتی اشباع شده به شمار می رود، اما از سویی دیگر با وجود قرار داشتن ذخیره 7 درصدی مس جهان در ایران ، صنعت این مس در مقابل فولاد دست نخوره و همانند زمین خالی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه در تعامل با اندیشکده ها است که می توان به ریشه مسائل دست یافت فهمید باید چه کاری انجام داد خطاب به مدیران اندیشکده های برتر کشور پیشنهاد داد با نقد طرح ها و مستندات در اصلاح حوزه صنعت، معدن و تجارت نقش خود را ایفا کنند.
وی گفت: بتازگی 317 دستورالعمل در حوزه صنعت و معدن جهت اصلاح و تجمیع شده است پیشنهاد می شود برای شروع همین دستورالعمل را می توانید مورد نقدقرار دهید. از سویی دیگر ما در وزارتخانه سازوکاری پیش بینی کرده ایم که بر اساس آن هر معاونت وزارتخانه یک شورای 5 نفر عضو داشته که یکی از این اعضا به عنوان تحلیل گر باید با فضای دانشگاهی و اندیشکده ها مرتبط باشد.

در ادامه این نشست هر یک از مدیران برتر اندیشکده های کشوربه ارایه نظرات خود در حوزه صنعت، معدن و تجارت با فاطمی امین پرداختند.

انتهای پیام/

۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۶:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید