شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۳۵

اخبار

وزیر صمت: ارتباط میان ایران و بلاروس موفق و مکمل خواهد بود

وزیر صمت: ارتباط میان ایران و بلاروس موفق و مکمل خواهد بود
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارتباط میان ایران و بلاروس موفق و مکمل خواهد بود و می تواند بخشی از نیازهای ما و این کشور را تامین کند.

به گزارش روابط عمومی صحا، سیدرضا فاطمی امین در جمع خبرنگاران، در مورد حجم 40 میلیون دلاری تبادلات مالی میان ایران و بلاروس، اظهار داشت: حجم مبادلات بسیار پایین است در حالیکه ظرفیت های اقتصادی دو کشور مکمل یکدیگر هستند بعنوان مثال ما یک کشور معدنی هستیم که ذخایر معدنی بالایی داریم و شرکت های معدنی توانمندی داریم اما در زمینه قاچاق معدنی مشکلاتی وجود دارد این درحالیست که طرف مقابل یعنی بلاروس یکی از کشورهای صنعتی به شمار می رود که در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی بسیار پیشرفته است و حجم بالایی از صادرات و بازار جهانی را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که تولیدات مشترکی میان دو کشور وجود داشته باشد نه اینکه صرفا وارد کننده تجهیزات بلاروس باشیم.

فاطمی امین افزود: در تجهیزات معدنی و پزشکی شرکت های ایرانی و بلاروسی سرمایه گذاری های مشترک داشته باشند تا به بخشی از نیازهای ایران و بلاروس تامین شود و عمق ارتباطا ت را داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دو یا سه هفته آینده اجلاس مشترک ایران بلاروس در بلاروس تشکیل خواهد شد و ما در آنجا از چندماه گذشته کار را آغاز کرده و زمینه های همکاری را پیشنهاد داده ایم که طرف بلاروسی هم این کار را انجام خواهد داد.

وی عنوان کرد: امیدواریم در سفری که به بلاروس انجام خواهد شد به یک نقشه راه عملیاتی برسیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اتفاقاتی که اخیرا در منطقه به وجود امده باعث شد فرصت های بیشتری میان 2 کشور ایجاد شود.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: ارتباط میان ایران و بلاروس موفق و مکمل خواهد بود و می تواند بخشی از نیازهای ما و این کشور را تامین کند.

انتهای پیام/

۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۶:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید