پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۱۰

اخبار

مهندس نادری‌منش: «صحا» وارد فاز سرمایه‌گزاری‌های خطرپذیر می‌شود

مهندس نادری‌منش: «صحا» وارد فاز سرمایه‌گزاری‌های خطرپذیر می‌شود
مدیرعامل صحا گفت: از امسال سر فصل حمایتی «سرمایه‌گزاری خطرپذیر» آغاز می‌شود که اولین گام این تصمیم با افتتاح یک صندوق جسورانه بورسی برداشته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس نادری منش مدیرعامل و دکتر ادیب عضو هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته (صحا) در جریان سفر چهارشنبه خود به یزد از پارک علم و فناوری این شهر بازدید و نشستی را با مدیر این پارک برگزار کردند.

نادری منش: صحا بازوی تامین مالی صنایع «های‌تک» وزارت صمت است

مهندس نادری‌منش مدیرعامل «صحا» در این نشست با بیان اینکه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته بازوی تامین مالی صنایع پیشرفته و های‌تک وزارت صمت است، گفت: خدماتی که این صندوق می‌دهد شامل تسهیلاتی از نوع سرمایه در گردش، تجهیز خطوط تولید، سرمایه ثابت، تامین مالی در راستای اقدامات توسعه‌ای و اِل‌سی ریالی داخلی و...است.

وی افزود:از خدمات حمایتی دیگر صندوق صدور ضمانتنامه‌ های غیرتعهدی بوده که امسال ضمانتنامه‌های تعهدی هم اضافه می‌شود و همچنین صندوق برای گروه‌های خاصی خدمات کارشناسی ارائه می‌دهد و از امسال سر فصل حمایتی <<سرمایه‌گزاری خطرپذیر>> آغاز می‌شود که اولین گام این تصمیم با افتتاح یک صندوق جسورانه بورسی برداشته خواهد شد.

مدیرعامل «صحا» ضمن تاکید بر اینکه از سال قبل که دولت و مجلس روی بحث فناوری متمرکز شد صندوق توانسته منابع  قابل توجهی را از قوانین بودجه کشور جذب کرده و تا حد زیادی از نظر تامین مالی می‌توانیم اثر گذاری صندوق را در اکوسیستم فناوری و نوآوری جذب کنیم.

وی اشاره کرد با توجه به ظرفیت های بالقوه استان یزد و امکان تبدیل آنها به بالفعل امروز افتتاحیه دفتر نمایندگی صندوق صحا در استان یزد را در دستور کار داریم ومهندس حدادیان  معاون امور صنایع صمت بدلیل شناخت از صنایع پیشرفته استان  برای این امر انتخاب شدند. 

در ادامه مهندس باقی رییس کسب و کار پارک علم و فناوری یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر 120شرکت پسارشدی، 132شرکت مرکز رشدی ،5 مرکز توسعه و برخی شرکت‌های پیش رشد داریم و  دو شتاب دهنده از معاونت علمی مجور گرفته و مستقر شده اند و گردش مالی آنها بالای03هزار میلیارد ریال است.

حدادیان: امیدواریم صحا حلقه واسط صنایع و پارک علم و فناوری باشد

حدادیان معاون امور صنایع سازمان صمت استان یزد در این نشست ضمن بیان خبر افتتاح دفتر نمایندگی صندوق صحا در استان یزد، بیان داشت: ماهیت دانش بنیان جزو ماهیت های پارک های علم و  فناوری است و امیدواریم حلقه واسط بین صنایع و پارک علم و فناوری با افتتاح نمایندگی این صندوق در یزد رفع و اتصالی بین واحدهای مستقر با پارک علم و فناوری و صنایع برقرار شود.

۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید