شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۰۱

اخبار

دانش‌بنیان| خالص سازی آلیاژها را کوره ایران‌ساخت سرعت بخشید

دانش‌بنیان| خالص سازی آلیاژها را کوره ایران‌ساخت سرعت بخشید
کوره ذوب قوس خلأ دستگاهی است که در صنایع جهت خالص سازی آلیاژها در مصارف خاص به کار می رود.

به گزارش روابط عمومی صحا، سیامک بسطامی، عضو هیات مدیره شرکت فناوران آینده نگر پویا پارس با اشاره به این که کوره ذوب قوس خلا این قابلیت را دارد تا الکترود را به صورت اتوماتیک و دستی کنترل کند، گفتکوره‌های ایران ساخت برای ظرفیت های ذوب از ۵ الی ۴۰۰ کیلوگرم طراحی شده و مجهز به شیر فشار شکن است.

کنترل جریان مذاب

توانایی ذوب تحت اتمسفر گاز خاص، فشارسنج  پیرامونی، مجهز بودن به پمپ های روتاری و دیفیوژن، طراحی اینترلاک های خاص برای حفظ ایمنی دستگاه و کاربر، کنترل جریان مذاب، کنترل جهت قوس و کنترل سرمایش از قابلیت های کوره های ایران ساخت است.

عدم وجود اکسیژن در مراحل ذوب، توانایی تولید آلیاژ های کنترل شده، خارج کردن گازهای محلول در مذاب، تصفیه مذاب و ذوب جهت دار نیز بوسیله کوره های ذوب قوس ایران ساخت ممکن شده است.

کوره ذوب قوس خلا مشخصا در ساخت آلیاژ پره های توربین، تولید استنلس استیل و تولید آلیاژهای مستحکم به کار می رود.

فرآیند ذوب قوسی تحت خلا به عنوان روش ذوب سوپرآلیاژها استفاده می شد اما امروزه این روش در بسیاری از صنایع جهت تولید آلیاژهای مرغوب که ساختار یکنواخت و استحکام بالا مورد توجه است، استفاده می شود .ذوب قوسی به دلیل داشتن قالبی آبگرد، ساختار انجمادی جهت داری ایجاد می کند و عامل قوس باعث شکست حرارتی آخال های اکسیدی و نیتریدی موجود در نمونه شده و آنها را به طور یکنواخت پخش می کند.

ظرفیت صادرات کوره‌های ایران ساخت

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که موانع صادرات، بزرگ ترین مشکل امروز شرکت های دانش بنیان است، توضیح داد: ظرفیت صادرات کوره های ایران ساخت وجود دارد و مشتریان نیز بواسط صرفه اقتصادی به سمت خرید کوره های ایران ساخت می آیند زیرا نمونه ایرانی یک پنجم نمونه خارجی قیمت دارد اما موانع صادرات و خدمات پس از فروش در خارج از کشور، این مسیر را دشوار کرده است.

با این وجود کوره های ذوب ایران ساخت توانسته نیاز داخل را برطرف کند و مجموعه شرکت فناوران آینده نگر پویا پارس حدود 25 فرصت شغلی ایجاد کند.

۲۰ تیر ۱۴۰۱ ۰۸:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید