جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۵۰

اخبار

تولید اجکتورهای بخار با یک چهارم هزینه نمونه خارجی

تولید اجکتورهای بخار با یک چهارم هزینه نمونه خارجی
اجکتورها برای ایجاد خلا، ترکیب مایعات، گازها و تخلیه انواع گازها از خلا به اتمسفر استفاده می شوند و نقش انتقال دهنده را در صنایع ایفا می کنند.

به گزارش روابط عمومی صحا، ساسان داودی مدیرعامل شرکت آراد تجهیز پیشرو سامان با اشاره به این که اجکتور از سه قسمت نازل ، محفظه مکش و شیپوره تشکیل شده است، گفت: فشار مایع محرک در اثر عبور از نازل همگرا کاهش یافته و سرعت آن افزایش می یابد و تبدیل انرژی پتانسیل به جنبشی صورت می گیرد.

قابلیت ساخت از مواد مختلف

از سوی دیگر، کاهش فشار سیال خروجی از نازل سبب ایجاد وکیوم و مکش هوا و سایر گازها می شود. گازهای مکش شده به همراه مایع خروجی از نازل که دارای سرعت و مومنتوم بالایی است در اثر عبور از شیپوره ، فشرده شده و از انتهای اجکتور تخلیه می شوند.

توانایی ها و هم چنین وسعت محدوده کاربری اجکتورها باعث استفاده گسترده از آن ها در صنایع گوناگون شده و در مواردی که سیستم تولید خلا بایی به طور دائم و ۲۴ ساعته در حال کار باشد، اجکتورهای بخار قطعا بهترین انتخاب هستند.

عدم وجود قسمت متحرک، هزینه نگهداری کم، قیمت اولیه پایین، عمر طولانی، قابلیت ساخت از مواد مختلف از جمله مزایای اجکتور ایران ساخت است.

اجکتورها در صنایع مختلف و برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند که مهم ترین آن ها جهت هواگیری و راه اندازی پمپ ها، گاز زدایی از مخازن و ایجاد خلا در آن ها، تولید فشار منفی دربعضی فیلترها، انتقال سیالات و گازها و ایجاد خلا در آزمایشگاه ها و صنایع شیمیایی است.

ایجاد 10 فرصت شغلی

این مدیر حوزه دانش بنیان با بیان این که در شرکت آراد تجهیز پیشرو سامان 10 فرصت شغلی ایجاد شده است، گفت: اجکتورهای ایران ساخت یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارند و توانسته اند سهم قابل توجهی از نیاز بازار داخلی را پوشش دهند و این به علت کیفیت بالای محصول ایران ساخت، نسبت به نمونه خارجی است.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۱ ۰۸:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید