شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۳۳

اخبار

تولید برق از 150تن زباله روزانه فسا

تولید برق از 150تن زباله روزانه فسا
معاون خدمات شهری شهرداری فسا از پروژه تولید برق از 150تن زباله روزانه این شهر خبر داد .

به گزارشروابط عمومی صحا، سیدمحمدباقر ساداتی، معاون خدمات شهری شهرداری فسا با اشاره به تولید روزانه حدود 150 تن زباله در فسا اذعان کرد: اقدامات اولیه برای احداث و راه‌اندازی بزرگترین سایت بازیافت زباله در فسا در حال انجام است و در این زمینه پیمانکار نیز مشخص شده است.

سیدمحمدباقر ساداتی  با بیان اینکه قراردادهای به‌کارگیری نیروهای رفت‌وروب و خدماتی شهرداری فسا به صورت حجمی است گفت: فسا به سه ناحیه خدماتی تقسیم می‌شود و در حال حاضر حدود 170 نیروی کارگری و راننده در بخش رفت‌وروب شهری مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد اقدامات اولیه برای احداث و راه‌اندازی بزرگترین سایت بازیافت زباله فسا در حال انجام است و در این زمینه پیمانکار نیز مشخص شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری فسا تصریح کرد: برای اعلام جزییات سایت بازیافت زباله هنوز زود است چرا که در آستانه اجرای طرح می‌توان در خصوص وسعت، ظرفیت بازیافت روزانه، مجموعه موقعیت‌های شغلی که ایجاد می‎کند و سایر مزایای آن به صورت قطعی صحبت کرد.

ساداتی عنوان کرد: اگر راه‌اندازی سایت بازیافت زباله در فسا به مرحله اجرا برسد علاوه بر فواید زیست‌محیطی فراوانی که ناشی از تولید کمتر شیرآبه در پی دارد، تولید برق از زباله‌ها را می‎توان یکی دیگر از منافع این طرح برشمرد.

وی بیان کرد: در صورت تولید برق از زباله‌های بازیافتی، این برق می‌تواند برای جبران کمبود برق‌های احتمالی در سطح شهر و ... مورد استفاده قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری فسا اضافه کرد: این پروژه هنوز به مرحله اجرا نرسیده و پیگیری‌ها برای دریافت استعلامات نهایی و استقرار وسایل و تجهیزات ادامه داد.

ساداتی در پاسخ به این سؤال که «آیا شهرداری تاکنون برنامه‌ای برای تامین برق بوستان‌های سطح شهر توسط نیروگاه‌های خورشیدی ارائه کرده است؟» گفت: این برنامه بااهمیت در دستور کار شهرداری قرار دارد و در صورت تأمین اعتبار در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید چرا که علاوه بر داشتن فایده اقتصادی، در مصرف برق نیز صرفه‌جویی می‌شود.

۱۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید