چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۵۸

اخبار

فاطمی امین مطرح کرد

خام فروشی با ایجاد واحدهای فرآوری در کنار معادن به یک درصد رسید/ 10 برابر شدن اعتبارات معادن در بودجه امسال

خام فروشی با ایجاد واحدهای فرآوری در کنار معادن به یک درصد رسید/ 10 برابر شدن اعتبارات معادن در بودجه امسال
وزیر صنعت، معدن و تجارت از زنجیره فولاد قروه بازدید کرد و گفت: در کنار بسیاری از معادن با ارزش سطح کشور مانند طلا، آهن، سنگ تزئینی و ... واحدهای فرآوری ایجادشده به‌طوری‌که تنها کمتر از یک درصد ذخایر این معادن ارزشمند به‌صورت خام فروشی از کشور خارج می‌شود.
به گزارش روابط عمومی صحا، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر یک روزه امروز خود به کردستان از زنجیره فولاد قروه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: اکنون در کنار بسیاری از معادن باارزش سطح کشور مانند معادن طلا، آهن، سنگ تزئینی و ... واحدهای فرآوری ایجادشده به‌طوری‌که تنها کمتر از یک درصد ذخایر این معادن ارزشمند به‌صورت خام فروشی از کشور خارج می‌شود.

فاطمی امین افزود: نزدیک به ١٠ هزار معدن در سطح کشور داریم که حدود ٥٠ درصد آن‌ها غیرفعال بوده و بیشتر معادن غیرفعال نیز معادن مصالح ساختمانی هستند.

 

وی بابیان این‌که اکنون تمام معادن بزرگ فعال هستند، عنوان کرد: سال گذشته بیش از ٨٠٠ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان به خزانه واریز شد که باید ١٥ درصد آن‌که رقمی بیش از ١٠٠ میلیارد تومان بود به استان برمی‌گشت که این‌گونه نشد.

 

وزیر صمت یادآور شد: از محل حقوق دولتی معادن بابت مناطق معدن‌خیز، تنها ١٥ میلیارد تومان آن به استان کردستان برگشت داده شد که مبلغ بسیار اندکی است.

 

فاطمی امین ادامه داد: بر اساس لایحه دولت که تقدیم مجلس شد و در بودجه سال ١٤٠١ نیز تصویب‌شده، قرار است مبلغ ٦٥٠ میلیارد تومان به معدن دارها تخصیص داده شود تا در جاده‌سازی این معادن هزینه شده و بتوان بخشی از مشکلات را برطرف کرد و انتظار می‌رود با ١٠ برابر شدن اعتبارات در یک بازه زمانی مشخص، شاهد رونق هر چه بیشتر معادن باشیم.

۱۷ تیر ۱۴۰۱ ۱۵:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید