جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۳:۰۸

اخبار

بومی سازی مکانیزم تخلیه ذوب در کشور با حمایت صحا

بومی سازی  مکانیزم تخلیه ذوب در کشور با حمایت صحا
با حمایت شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته یک شرکت دانش بنیان در شیراز موفق به ساخت مکانیزمی جهت تخلیه دیگ مذاب در کارخانه فولاد پاسارگاد کوار شد.
به گزارش روابط عمومی صحا ؛ مدیر عامل شرکت دانش بنیان دارمه صنعت با بیان اینکه این قطعه تا پیش از این در کشور آلمان ساخته می‌شد، گفت: عمر چهار ساله این قطعه در کارخانه رو به پایان بود و کشور سازنده به واسطه تحریم‌ها، حاضر به تعویض یا تعمیر این قطعه نبود .
سپاهی افزود: متخصصان در مدت هشت ماه توانستند این قطعه مهم که نقشی اساسی در تولید شمش فولادی دارد را با  مهندسی معکوس طراحی و تولید کنند و این قطعه پس از نصب ، بدون اشکال در حال فعالیت است.
مدیر عامل شرکت دارمه صنعت ادامه داد: قیمت ساخت این قطعه در داخل کشورمان نسبت به نمونه خارجی آن یک سوم کمتر است  و با نصب آن، سالانه یک میلیون تن شمش فولادی در کارخانه فولاد پاسارگاد در شهرستان کوار تولید می شود.
وی با اشاره به حمایت صحا از این طرح افزود: شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز این شرکت گام بسیار بزرگی در راستای به ثمر رسیدن این طرح برداشت که جا دارد از مدیران و کارشناسان این مجموعه تشکر کنم  

دارمه

  تولید دریچه‌های فولادی اسلاید گیت در بهسازی و تحول در صنعت فولاد نقش مهمی را ایفا می‌کند. این محصول بر اساس ساز و کار مبتکرانه و ساختاری جامد با مواد و ماشین‌‌آلات نسوز کاملا منطبق است، که موجب آرام شدن فرآیند پوسیدن نسوزها و افزایش مداوم فرآیند دهانه‌های کشویی می‌شود. بهره‌برداری مداوم و بدون حادثه، به دلیل عملکرد پایدار مکانیزم، عملیات تعطیل کردن خط تولید را به حداقل می‌رساند، که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری کارخانه فولاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
تا پیش از این، ساخت این تجهیز در انحصار شرکت‌های اروپایی و آمریکایی بوده و سازنده‌های شرق آسیا نیز در ساخت مدل‌های جدید توفیق قابل توجهی نداشته‌اند.
 
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید