شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۵

اخبار

در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان انجام شد:

امضای یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان و ۲ سند همکاری های متقابل

امضای یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان و ۲ سند همکاری های متقابل
در روز اول چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان با حضور سید رضا فاطمی امین« وزیر صمت کشورمان» و عمر زاق اف«معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی»، یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک دو کشور ( پروتکل اجلاس چهاردهم) به امضای طرفین رسید.

به گزارش روابط عمومی صحا به نقل از  شاتا، این یادداشت تفاهم( پروتکل اجلاس چهاردهم) در حوزه‌های اقتصادی، مناطق آزاد، سرمایه‌گذاری مشترک، گمرکی، حمل و نقل، انرژی، بهداشت، علمی و فناوری، فرهنگی و گردشگری و کشاورزی بوده است.

دو سند همکاری دیگر در حوزه های سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور و همکاری های فرهنگی متقابل به امضای مسئولین مربوطه دو کشور رسید.

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان امروز و فردا، یکم و دوم اسفندماه در تهران در حال برگزاری است.

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار بوده است و در جلسه‌ای که در حاشیه اجلاس شانگهای رئیس‌جمهور کشورمان با همتای ازبکستانی خود داشته است، چشم‌انداز یک میلیارد دلاری پیش‌بینی شده است.

عمر زاق اف«معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی»، خوجایف «وزیر کشاورزی»، کودراتوف «معاون اول وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی»،سدیک اف «معاون وزیر امور خارجه»، احمد خوجایف عظیم« معاون اول وزیر انرژی»، محمود اف «وزیر گردشگری» و عبدالله اف «سفیر جمهوری ازبکستان در تهران»، جمعی از مدیران و معاونان دیگر وزارتخانه ها در کنار فعالان اقتصادی و انجمنهای تخصصی ازبک، هیات اقتصادی جمهوری ازبکستان را در این اجلاس تشکیل می دهند.

در این اجلاس وزیر صنعت، معدن کشورمان در کنار معاونان وزارتخانه و نمایندگانی از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگانی از بیمه و بانک مرکزی، سازمان مناطق آزاد، انجمن ها و تشکل های صادرات گرا و فعالان اقتصادی حضور دارند.

با توجه به اهمیت تقویت پیوند بخش‌های خصوصی دو کشور مقرر است در حاشیه اجلاس مذکور، همایش فرصت‌های تجاری دو کشور نیز فردا دوشنبه ۲ اسفندماه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شود.

۲ اسفند ۱۴۰۰ ۰۸:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید