جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۳۳

اخبار

وزیر صمت در جمع خبرنگاران در رشت اعلام کرد:

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای تکمیل ۱۶ طرح نیمه تمام صنعتی استان گیلان

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای تکمیل ۱۶ طرح نیمه تمام صنعتی استان گیلان
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران در رشت از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای تکمیل ۱۶ طرح نیمه تمام صنعتی استان گیلان در راستای سفر رییس جمهور و هیات دولت به این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صحا به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین پس از پایان نشست با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: گیلان ظرفیتهای مختلفی در حوزه های سلولزی، کشاورزی برای اشتغال و توسعه صنعتی دارد، در وهله اول باید موانع پیش روی واحدهای موجود ( سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و ...) در زمینه های مختلف رفع گردد.

معرفی اولویت‌های سرمایه‌گذاری به تفکیک هر بخش در طرح آمایش صنعتی

وی با اشاره به اجرای طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ تصریح کرد: در این راستا اولویت‌های سرمایه‌گذاری به تفکیک هر بخش در شهرستان‌های مختلف هر استان مشخص می‌شوند تا اشتغال لازم فراهم آید.

تکمیل حلقه های مفقوده صنعت با اجرای طرح آمایش وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت توزیع متعادل امکانات و منابع را از اهم مزیت های این طرح دانست و گفت: در این راستا صنایعی معرفی می شوند که تکراری نیستند و حلقه های مفقوده صنعت تکمیل خواهد شد.

فاطمی امین با بیان اینکه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در حوزه انرژی (برق و گاز) نداشته ایم، ادامه داد: به همین خاطر در فصول سرما محدودیت‌هایی برای تامین سوخت (گاز و برق) پیش می‌آید و واحدهای تولیدی متضرر می شوند.

انعقاد تفاهمنامه با وزارت نیرو برای احداث ۱۰ هزارمگاوت ظرفیت جدید نیروگاهی

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با وزارت نیرو برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید، تصریح کرد: به دنبال راه‌اندازی بازار برق با مشارکت وزارت نیرو هستیم که به توزیع و قیمت گذاری عادلانه برق کمک می کند.

در کنار افزایش ظرفیتها باید به سمت بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی نیز برویم

وی همچنین بیان کرد: البته باید به سمت مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی برویم که این موضوع را نیز به صورت همزمان پیگیری می نماییم.

شناسایی ۲۱۵ مسئله‌ای که عموماً واحدهای تولیدی با آن مواجه هستند

وزیر صمت با اشاره به اجرای پروژه فعال سازی ظرفیت های تولید اضافه کرد: در قالب این پروژه ۲۱۵ مسئله‌ای که عموماً واحد های تولیدی با آن مواجه هستند مشخص شده است و راهکارهای لازم نیز معرفی گردیده است.

فاطمی امین همچنین گفت: در این راستا مسائل خاص بنگاه‌ها ازجمله ( اهلیت سرمایه گذار، تولید بیش ازظرفیت و ...) نیز شناسایی و مورد پیگیری و رفع قرار خواهد گرفت.

۹ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید