پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۲۹

اخبار

وزیر صمت در نشست با فعالان اقتصادی استان گیلان:

به دنبال راه اندازی بازار برق برای تامین پایدار برق واحدهای تولیدی هستیم

به دنبال راه اندازی بازار برق برای تامین پایدار برق واحدهای تولیدی هستیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با فعالان اقتصادی استان گیلان، بیان کرد: در حوزه برق به دنبال راه اندازی بازار برق با مشارکت وزارت نیرو برای تامین پایدار برق واحدهای تولیدی هستیم.

به گزارش روابط عمومی صحا  به نقل از شاتا، سیدرضا فاطمی امین با بیان این مطلب، در خصوص قیمت و چگونگی تامین برق و گاز ، ادامه داد: در ده سال گذشته در حوزه برق و‌ گاز سرمایه گذاری انجام نشده است که برنامه هایی در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه فرمول محاسبه قیمت گاز در وزارت نفت است، تصریح کرد: قیمت گاز برای نیروگاههای واحدهای صنعتی معادل قیمت گاز نیروگاهها می شود که به دنبال تصویب آن در بودجه ۱۴۰۱ هم هستیم.

انعقاد تفاهم نامه برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی با وزارت نیرو‌

وزیر صمت همچنین در خصوص تامین برق پایدار بیان کرد: تفاهم نامه ای را برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه با وزارت نیرو‌ منعقد کردیم که اجرای این نیروگاهها در حال انجام است و با نهایی شدن آنها تامین برق و سوخت واحدها به نسبت بسیار زیادی حل می شود.

پنجره واحد خدمات تا پایان سال نهایی می شود

فاطمی امین در بخش پیگر سخنان خود، با بیان اینکه پنجره واحد خدمات تا پایان سال نهایی میشود، گفت: در این راستا تمام خدمات به صورت واحد در این پنجره اجرایی می شود. همچنین سامانه قواعد و‌ مقررات نیز از دیگر پروژه هاست که اجرایی میشود تا تمام قوانین به اطلاع فعالان اقتصادی برسد.

ارایه تسهیلات بانکی مبتنی بر فاکتورهای سامانه شده است

وی در مورد سرمایه در گردش، نیز ادامه داد: اکنون در ۲۰ بانک عامل کشور ارایه تسهیلات مبتنی بر فاکتورهای سامانه شده است، شفافیت و‌ حذف انحراف منابع در این راستا اتفاق می افتد.

افزایش ۳۰ درصدی بهره وری تسهیلات بانکی با تامین مالی زنجیره ای

وزیر صمت در خصوص تامین مالی زنجیره ای نیز گفت:فاز اول این تامین مالی با تفاهم نامه با هفت بانک عامل اجرا شده است، با این روش حداقل سی درصد منابع فعلی بهره ور تر می شود که سال آینده گسترده تر میشود.

سهمیه بندی بورس کالا در فولاد و سیمان برداشته شده است

فاطمی امین با اعلام اینکه در حوزه فولاد و سیمان سهمیه بندی بورس برداشته شده است، افزود: در این حوزه ها ثبات قیمتی بوجود آمده است که حوزه پتروشیمی را هم کم کم وارد می کنیم.

ایدرو در حوزه نوسازی ماموریت دارد

وی با بیان اینکه توسعه و‌ نوسازی موضوع مهمی است، اضافه کرد: صنعت کشورمان رو به رشد می باشد، پس نوسازی اهمیت یافته است، ایدرو در حوزه نوسازی ماموریت دارد که کار و فعالیت نماید.

به دنبال ایجاد مراکز تجاری در کشورهای اطراف هستیم

وزیر صمت با بیان اینکه صادرات اولویت امسال است، گفت: سازوکارهای لازم برای هموارتر شدن مسیر تدوین شده است و به سمت ایجاد مراکز تجاری در کشورهای اطراف و‌ هدف صادراتی رفته ایم وکه این موضوع را توسعه می دهیم.

صادرات را در بورس منوط به تامین تقاضای داخل کردیم

فاطمی امین با اعلام اینکه صادرات را در بورس منوط به تامین تقاضای داخل کردیم، گفت: عرضه های تلفیقی و بلند مدت در بورس برای فولاد، مس و... شروع شده است.

گفتنی است، نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان گیلان به میزبانی اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی گیلان برگزار شد.

در این جلسه برخی از صنعتگران و فعالان اقتصادی و اعضای انجمنها و تشکلهای تخصصی در حوزه های مختلف به بیان مهمترین نقطه نظرات و دغدغه های خود پرداختند.

دغدغه های فعالان اقتصادی گیلان

موضوعات مرتبط با بیمه، مالیات و تامین اجتماعی، تامین سوخت و انرژی پایدار صنایع، تامین سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه تولید، توسعه و نوسازی واحدها از مهمترین دغدغه های فعالان اقتصادی بوده است.

پیشنهادات فعالان اقتصادی گیلان

فعالان اقتصادی مواردی چون تفویض اختیارات بیشتر، دقت در واگذاری ها، ارتقای صادرات به کشورهای همسایه با حذف گلوگاه های بانکی و ارزی و همچنین کشت صنعتی چوب را به عنوان مهمترین پیشنهادات خود مطرح نمودند.

۹ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید