جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۲:۴۱

اخبار

وزیر صمت در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا خبر داد:

اجرای روندهای رو به رشد و امیدوار کننده برای حل مسائل اقتصادی کشور

اجرای روندهای رو به رشد و امیدوار کننده برای حل مسائل اقتصادی کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه در چند ماه گذشته اتفاقات بزرگی برای اصلاح ساختار اقتصادی رخ داده است از اجرای روندهای رو به رشد و امیدوار کننده برای حل مسائل اقتصادی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صحا به نقل از شاتا، سیدرضا فاطمی امین با بیان این مطلب، افزود: ۴ سال پیاپی تورم کشور بالاست و امسال به بالای ۶۰ درصد رسیدهاست، این یعنی فشار بسیار زیادی به مردم وارد می‌شود و همه مدیران، مردم و فعالان اقتصادی برای گذار از این دوران باید باید هم‌افزایی و همراهی داشته باشند‌.

*اصلاح برخی ساختارهای اقتصادی برای رسیدن به وضعیت مطلوب*

وی تورم را بیماری مزمن اقتصاد ایران دانست و گفت: البته ساختارهای وجود دارد که باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب حتما اصلاحشوند.

*در چند ماه گذشته اتفاقات بزرگی برای اصلاح ساختار اقتصادی رخ داده است*

وزیر صنعت، معدن و تجارت با نوید اینکه در چند ماه گذشته اتفاقات بزرگی برای اصلاح ساختار اقتصادی رخ داده است، ادامه داد: اثرات برخی از این اصلاح ساختارها در کوتاه مدت و برخی در دراز مدت آشکار می گردد.

*کاهش قیمت فولاد و سیمان با اجرای پروژه اصلاح ساختار بازار کالاهای پایه*

فاطمی امین، پروژه اصلاح ساختار بازار کالاهای پایه را که از پروژه‌های تحولی وزارت صمت می باشد، نمونه‌ای از این اصلاحساختارها معرفی کرد و افزود: قیمت‌ها در حوزه میلگرد، ورق ، سیمان و فولاد در چند ماه گذشته با استفاده از ابزارهای بورسی و بدوندخالت های بازرسی، نظارتی و تعزیراتی کاهش یافته است.

وی، پروژه درج قیمت تولیدکننده را از دیگر پروژه‌های تحولی و هم راستا با اصلاح ساختارها معرفی کرد و گفت: در راستای این پروژهقیمت در مبدا و توسط تولیدکننده درج خواهد شد و فروشنده با حداکثر ۳۰ درصد سود می تواند کالا را عرضه کند.

*اضافه شدن ۵۵ گروه کالایی جدید به پروژه درج قیمت تولیدکننده از ۲۳ بهمن ماه*

وزیر صنعت، معدن و تجارت شفافیت را از ویژگی‌های این پروژه دانست و تصریح حرد: این پروژه باعث قیمت کاهش قیمت‌ها نیز شدهاست و از ۲۳ بهمن ماه ۵۵ گروه کالایی جدید به آن اضافه می شود.

*کاهش تورم تولیدکننده و مصرف‌کننده در چندماه اخیر*

فاطمی امین، از کاهش تورم تولیدکننده و مصرف‌کننده خبر داد و گفت: ۱۵ درصد تورم مصرف کننده از شهریورماه تا الان کاهش یافتهو تورم تولیدکننده نیز ۲۶ درصد کاهشی بوده است.

*اجرای روندهای رو به رشد و امیدوار کننده برای حل مسائل کشور*

وی بار دیگر بر اجرای روندهای رو به رشد و امیدوار کننده برای حل مسائل کشور تاکید کرد و از آینده خوب فضای اقتصادی با اجرایاین گونه پروژه ها خبر داد.

*انجام مطالعات گسترده برای حذف ارز ۴۲۰۰ برای اجرا با کمترین عوارض جانبی و آسیب*

وزیر صمت همچنین در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ نیز گفت: مطالعات گسترده در دولت، وزارتخانه‌های جهاد، اقتصاد، بانک مرکزی ووزارت صمت انجام شده است و قطعاً این طرح به گونه ای اجرا می شود که کمترین عوارض جانبی و آسیب را داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه وضعیت موجود قابل دفاع نیست گفت: یارانه های نهاده ها به دست مصرف کننده نمی رسد و این فضا بایداصلاح شود که هر هفته دو جلسه ستاد اقتصادی دولت با رئیس جمهور در خصوص اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ داریم.

*اجرای پروژه ها متناسب با بیکاری هر شهرستان در چارچوب طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری*

وزیر صمت، طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری را از طرح‌های تحولی وزارت صمت دانست و ادامه داد: برای همه شهرستانهاظرفیت‌ها را بررسی می‌کنیم و متناسب با بیکاری آن شهرستان، پروژه‌ها را در حوزه‌های مختلف تعریف و اجرا می نماییم تا توسعهمتوازن ایجاد شود.

*توجه به صنعت چوب و ابریشم در طرح آمایش صنعتی صومعه سرا*

فاطمی امین همچنین بیان کرد: به عنوان نمونه در صومعه‌سرا چوب و ابریشم اولویت‌های ما برای سرمایه‌گذاری است که در راستای طرحآمایش صنعتی با هم افزایی ارکان حاکمیت باید جلو برود.

گفتنی است که جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا با حضور سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این جلسه نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، فرمانده سپاه و اعضای شورای اداری شهرستان صومعه سرا،رییس سازمان صمت و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، امامان جمعه صومعه سرا و گوراب زرمیخ در کنار فعالاناقتصادی و صنعتگران شهرستان حضور داشتند.

در این جلسه همچنین برخی از صنعتگران و فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف به بیان مهمترین نقطه نظرات و دغدغه های خودپرداختند.

گفتنی است که صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای مهم استان گیلان است که در صنایعی از جمله چوب وابریشم، پتانسیلهای بالقوه ای نیز دارد.

۹ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید