جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۴۷

اخبار

رییس کل بانک مرکزی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره ای میان وزارت صمت و ۷ بانک عامل اعلام کرد:

پیگیری و جدیت وزیر صمت در تحقق تامین مالی زنجیره ای برای حمایت از تولید

پیگیری و جدیت وزیر صمت در تحقق تامین مالی زنجیره ای برای حمایت از تولید
رییس کل بانک مرکزی گفت: وزیر صمت تامین مالی زنجیره ای برای حمایت از تولید را با جدیت دنبال و پیگیری کردند.

به گزارش روابط عمومی صحا به نقل از شاتا، علی صالح آبادی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره ای میان وزارت صمت و ۷ بانک عامل با بیان این مطلب،افزود: تامین مالی زنجیره ای اتفاقی تحولی در تولید و اقتصاد است که وزارت صمت نقش پررنگی در این خصوص دارد.

کاهش نیاز بنگاه‌ها به نقدینگی و کاهش فشار به سیستم بانکی

وی در خصوص مزیت های این نوع تامین مالی بیان کرد: کاهش نیاز بنگاه‌ها به نقدینگی و کاهش فشار به سیستم بانکی از اثرات و مزیت های اجرای این طرح خواهد بود.

تسهیل فرایند تامین مالی

رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص گفت: در این راستا بنگاه‌ها به جای تمرکز صرف به نقدینگی از ابزارهای اعتباری استفاده می نمایند و فرایند تامین مالی تسهیل خواهد شد.

سوق داده شدن منابع بانکی به سمت فعالیت‌های تولیدی و مولد

صالح‌آبادی همچنین تصریح کرد: در راستای فرایند هدایت اعتبارها، منابع بانکی به جای سوق داده شدن به سمت فعالیت‌های غیرمولد به سمت فعالیت‌های تولیدی و مولد حرکت خواهند کرد و انحراف از منابع را دیگر نخواهیم داشت.

کاهش مطالبات غیرجاری بانک‌ها و هزینه تمام شده محصول تولیدی

وی همچنین کاهش مطالبات غیرجاری بانک‌ها را از دیگر اثرات این تامین مالی دانست و تاکید کرد: هزینه تمام شده محصول تولیدی نیز در این راستا کاهش می یابد.

استعلام صورت حساب الکترونیکی، مبنای اعتبار سنجی

ربیس کل بانک مرکزی در خصوص استعلام صورتحساب های الکترونیکی از سامانه جامع تجارت، نیز گفت: این استعلام مبنای اعتبار سنجی بانک‌ها می شود، زیرساخت‌های لازم فراهم شده است، ابلاغیه ها ارسال گردیده است و این موضوع کار مشترکی میان وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد، بانک مرکزی و بانکهای عامل بوده است.


صالح آبادی همچنین به زنجیره‌ای که شامل تامین مالی زنجیره می شود، اشاره کرد و افزود: این زنجیره در ابتدا شامل زنجیره فلزات، ساختمان، خودرو، لوازم خانگی، ماشین آلات و تجهیزات، صنایع غذایی و محصولات پتروشیمی است که البته تداوم و ارتقا خواهد یافت.

وی این موضوع را شروع خوبی در تولید و اقتصاد دانست و گفت: اتفاق خوبی در تولید رقم می‌خورد که نقش وزارت صمت و تعاملات آن در این راستا پررنگ است.


گفتنی است مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره ای میان وزارت صمت و ۷ بانک عامل با حضور علی آقا محمدی؛ رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری، وزرای صمت و اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانکها به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد.

هفت بانک صادرات، ملت، تجارت، مسکن، پارسیان، ملی و صنعت و معدن این تفاهم‌نامه را امضا نمودند.

۱۲ دی ۱۴۰۰ ۰۸:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید