شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۵۹

اخبار

وزیر صمت پس از پایان نشست با نهادهای سرمایه گذار در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

به دنبال تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری جامع هستیم/ واگذاری بخشی از سهام به مردم شرط وزارت صمت برای برنده مزایده‌های معدنی

به دنبال تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری جامع هستیم/ واگذاری بخشی از سهام به مردم شرط وزارت صمت برای برنده مزایده‌های معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: از آذرماه امسال طرح واگذاری معادن سودآور را از طریق مزایده شروع کرده ایم، البته یکی از شرطهای مزایده این است که برنده مزایده بخشی از سهام را به مردم واگذار نماید و در در این خصوص به دنبال تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری جامع هستیم تا پس از واگذاری نیز معدن فعالیتش به هر دلیلی متوقف نشود.
به گزارش روابط عمومی صحا به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی پس از پایان نشست هم اندیشی با نهادهای سرمایه گذار در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: برای ورود و اعتماد مردم به برنامه های سرمایه گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت باید ۲ نکته را مورد توجه قرار داد، اول اینکه باید سرمایه‌گذاری فرصت قابل توجهی باشد و دوم کسانی که مردم را تشویق و ترغیب به سرمایه‌گذاری و پذیره نویسی می‌کنند نیز شرکت‌های معتبری باشد تا تضمین‌های لازم را مردم داشته باشند.
واگذاری معدن مس «جانجا» نمونه ای اعتماد آفرینی
وی معدن «مس جانجا» را به‌عنوان نمونه‌ای در این حوزه که اعتماد آفرینی را به دنبال دارد معرفی کرد و ادامه داد: مزایده برای واگذاری این معدن برگزار شد و یکی از شروط واگذاری دادن ۴۰ درصد از سهام از طرف برنده مزایده به مردم منطقه بوده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: از یک طرف مس صنعتی سودآور و از طرف دیگر شرکت‌هایی که در مرحله اول مزایده انتخاب شدند نیز شرکت‌های معتبری هستند، پس این سرمایه گذاری سودآور خواهد بود.
تبیین رویکردهای وزارت صمت در حوزه سرمایه‌گذاری برای نهادهای سرمایه گذار
فاطمی امینی در بخش دیگری از سخنان خود نشست امروز را یک هم‌اندیشی با نهادهای معتبر در حوزه سرمایه‌گذاری دانست و در این خصوص گفت: در این نشست رویکردها و اولویت های وزارت صمت در حوزه سرمایه‌گذاری برای نهادهای سرمایه گذار تبیین شد.
واگذاری بخشی از سهام به مردم شرط وزارت صمت برای برنده مزایده های معدنی
وی در ادامه افزود: از آذرماه امسال طرح واگذاری معادن سودآور را از طریق مزایده شروع کرده ایم، البته یکی از شرطهای مزایده این است که برنده مزایده مقداری از سهام را به مردم واگذار نماید.
هدایت و مدیریت نقدینگی سرگردان جامعه و مردم به سمت سرمایه گذاری‌های مطمئن وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص دلایل اولویت یافتن سرمایه گذاری در کشور نیز بیان کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده و بخش عظیمی از نیروی انسانی کشور یکی از عمده‌ترین دلایل در این حوزه است.
هدایت نقدینگی سرگردان به سمت سرمایه گذاری‌های مطمئن
فاطمی امین اضافه کرد: دلیل دوم هدایت و مدیریت نقدینگی سرگردان جامعه و مردم به سمت سرمایه گذاری‌های مطمئن و تضمین شده می باشد.
انجام سرمایه‌گذاری بر اساس اولویت‌ها
وی در ادامه گفت: با توجه به موارد مطرح شده آسیب‌شناسی در حوزه سرمایه‌گذاری انجام شد و به ۶ نکته مهم در این حوزه رسیدیم که انجام سرمایه‌گذاری بر اساس اولویت‌ها مهمترین نکته در این حوزه است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نگاه به آمایش سرزمینی و تامین مالی پروژه از ابتدا تا انتها را از دیگر موارد دانست و اضافه کرد: عدم هماهنگی میان نهادهای حاکمیتی و عدم ترغیب مردم به ورود به این عرصه از آسیبها می‌باشد.
ارائه برنامه عملیاتی سرمایه گذاری با ۴۰۰ پروژه
فاطمی امین از ارائه برنامه عملیاتی سرمایه گذاری با ۴۰۰ پروژه خبر داد و گفت: این پروژه‌ها قبل از اجرایی شدن در اختیار صاحب نظران قرار خواهند گرفت تا تحلیل ها و نظرات خود را در این خصوص ارائه دهند و اکثر آنها از طریق شرکتها و نهادهای سرمایه‌گذار فعال خواهند شد.
وی با بیان اینکه می‌خواهیم بسته سرمایه گذاری جامع و اقتصادی تعریف کنیم، بیان کرد: مجوز های مرتبط با سرمایه گذاری در بسته های تعریف شده باید از قبل برای تسهیل امور سرمایه گذاری آماده شده باشد.
وزیر صمت با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار معدن در کشور وجود دارد، ادامه داد: تقریباً ۵۰ درصد از این معادن فعال نیستند که علت راکد بودن آنها دلایل مختلفی از جمله اقتصادی نبودن، محدودیت ماشین آلات، عدم وجود قابلیت های لازم در معدن یا اهلیت نداشتن سرمایه گذار است.
به دنبال تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری جامع هستیم
فاطمی امین گفت: در این خصوص به دنبال تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری جامع هستیم تا پس از واگذاری نیز معدن فعالیتش به هر دلیلی متوقف نشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برنامه ای مشتمل بر ۹ محور برای تحول آفرینی در صنعت خودرو داریم، اضافه کرد: در این برنامه راهبردها، سیاست‌ها و اولویت های ما در حوزه خودرو به صورت کامل و جامع مشخص و معرفی می‌شود.
وزیر صمت در ادامه سخنان خود، گفت: به طور مشخص در حوزه صادرات موانع را شناسایی و در جاهایی که لازم بود ابلاغیه های لازم را صادر نموده ایم که صادرکنندگان بسیار راضی و خشنود هستند و از رونق صادرات در همین سه ماهه خبر می دهند.
فاطمی امین افزود: در این نشست نیز از سرمایه‌گذاران و نهادهای سرمایه‌گذار خواستیم موانع، چالشها و محدودیت های این حوزه را به ما معرفی کنند تا بتوانیم دستورات مقتضی و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تغییر ساختار به وجود آمده در وزارت صمت این اتفاق را بسیار بزرگ دانست و گفت: در سال 1390 دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن در واقع نه ادغام بلکه تجمیع شدند و در این تجمیع عملا واحد های مشترک حذف شد.
شکل گیری وزارت صمت به معنای واقعی در ساختار جدید
وزیر صمت با بیان اینکه در دو ماه گذشته کار ویژه و تعامل خوبی با سازمان امور اداری و استخدامی برای باز طراحی معماری سازمانی وزارت صمت داشته‌ایم، بیان کرد: در ساختار جدید در واقع وزارت صنعت، معدن و تجارت به معنی واقعی ساختاری شکل گرفته است و اولویت ها در ساختار جدید به خوبی دیده شده است.
۲۸ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید