سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۲۶

اخبار

فروش یک میلیارد و 800 میلیون تومانی محصولات دانش‌بنیان پارک فناوری هرمزگان

رییس پارک علم و فناوری استان هرمزگان میزان فروش محصولات دانش‌بنیان این پارک را بیش از یک میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تولید داروی گیاهی درمان ناباروری مردان و پکیج‌های گیاهی جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی از جمله دستاوردهای محققان این پارک فناوری است.

مهندس علی فتی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان هرمزگان افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان هرمزگان، در اولین سفر استانی رییس‌جمهور به هرمزگان تولید 10 میلیون تن فولاد مطرح و متعاقب آن جلسات متعددی با مسؤولان صنعت فولاد استان برای افزایش ظرفیت فولاد برگزار شد.

 

وی ظرفیت کنونی تولید فولاد در این استان را 1.5 میلیون تن ذکر کرد و اظهار داشت: قرار است این ظرفیت به 10 میلیون تن افزایش یابد که در این صورت استان هرمزگان به قطب فولاد کشور تبدیل خواهد شد. در این راستا درصددیم تا پارک علم و فناوری استان، نقش کلیدی در ارائه خدمات فنی و علمی حوزه فولاد داشته باشد.

 

رییس پارک علم و فناوری استان هرمزگان با تاکید بر این که این استان همچنین قطب آلومینیوم و قطب سازه‌های دریایی در کشور است، یادآور شد: علاوه بر آن این استان با حدود 2 هزار کیلومتر مرز آبی در حوزه شیلات و دریایی و ‌صنایع کشتی توانمندی‌های زیادی دارد که با تقویت آن می‌توان زمینه توسعه فناوری و همچنین اشتغال را در استان فراهم کرد.

 

موفقیت در فروش محصولات دانش بنیان

 

فتی، تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان را 54 واحد فناوری ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد واحد فناوری، 8 شرکت مجوز دانش بنیانی خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کردند و 12 پرونده نیز در دست بررسی قرار دارد.

 

رییس پارک علم و فناوری استان هرمزگان با تاکید بر این که تاکنون 15 محصول دانش بنیان از سوی واحدهای فناوری مستقر در این پارک به مرحله تولید رسیده است، گفت: از این تعداد محصول، هفت قلم به فروش داخلی رسیده است.

 

وی اضافه کرد: در سال گذشته پارک علم و فناوری هرمزگان حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان فروش محصول دانش بنیان داشته است.

 

فتی، داروی درمان ناباروری را از جمله این محصولات ذکر کرد و گفت: این دارو که در قالب کپسول گیاهان دارویی است برای افزایش راندمان باروری در مردان نابارور عرضه شده است.

 

وی عرضه پکیجی برای جمع‌آوری آلودگی های نفتی را از دیگر دستاوردهای موفق این پارک نام برد و گفت: این پکیج با استفاده از گونه‌ای گیاه بومی برای جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی تولید شده است که مراحل آزمایشگاهی آن با موفقیت طی شده و در صورتی که در مقیاس صنعتی تایید شود به تولید انبوه خواهد رسید.

 

ایجاد دفتر تجاری‌سازی در پارک هرمزگان

 

وی افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک و ایجاد اکوسیستم نوآوری در استان را از برنامه‌های پارک علم و فناوری استان هرمزگان عنوان کرد و افزود: به منظور تسریع در امر استقرار شرکت‌ها و تبدیل شرکت‌ها به «دانش بنیان» اقدام به استقرار کارگزار مستقل و بومی در پارک کردیم که به زودی این امر محقق خواهد شد.

 

وی تسهیل در امر تجاری‌سازی را از دیگر برنامه‌های این پارک عنوان کرد و اظهار داشت: موفقیت پارک‌های فناوری در گرو تکمیل حلقه ایجاد ارزش افزوده محصولات دانش بنیان است از این رو در این پارک دفتر تجاری‌سازی را ایجاد کردیم که ارتباطات خوبی با صنایع استان دارد و می‌تواند بازار مناسبی برای این شرکت‌ها ایجاد کند.

 

رییس پارک علم و فناوری استان هرمزگان همچنین از تدوین برنامه عملیاتی بازاریابی در این پارک خبر داد که تا پایان سال جاری ارائه خواهد شد.

 

انتهای پیام/ب

۴ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۰
ایسنا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید