جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۴۷

اخبار

دفتر صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته در اردبیل افتتاح شد

دفتر صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته در اردبیل افتتاح شد
دفتر شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در اردبیل روز پنجشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان گشایش یافت.
به گزارش روابط عمومی صحا ؛ رضا نقی پور اصل رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در ادامه سفر استانی خود به استان اردبیل ،با حضور در سازمان صنعت معدن و تجارت این استان دفتر نمایندگی صحا در اردبیل را افتتاح کرد .
 مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در این آیین گفت: امروز هفتمین دفتر نمایندگی این شرکت در اردبیل با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد و امید می‌رود آنچه مد نظر و جزو هدف‌های صندوق است، در این استان نیز تحقق یابد.
رضا نقی‌پور اصل با اشاره به اهداف ایجاد نمایندگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در اردبیل افزود: وظیفه داریم در جهت حمایت از متقاضیانی مانند استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه صنایع پیشرفته در کشور فعال هستند، اقدام کنیم؛ چرا که دنیای امروز، دنیای فناوری است.همه باید به سمت فعالیت‌های فناورانه حرکت کنیم، به ویژه در استان زرخیز و پرظرفیتی مانند اردبیل که استعدادهای بسیاری در آن نهفته، تمام تلاش این صندوق و همکاران در سازمان صنعت، معدن و تجارت این است که این استعدادهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اضافه کرد: سایر نهادها مانند پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان اردبیل نیز وظیفه دارند که متقاضیان را به سمت فناوری‌های نوین سوق دهند که بخشی از این وظیفه نیز برعهده مجموعه صنعت، معدن و تجارت است.
وی اظهار کرد: با وجود برخی محدودیت‌ها که در مراکز حمایتی دیگر کشور وجود دارد، دست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت در این زمینه بازتر است تا تسهیلات و اعتبار لازم را به صورتی متفاوت‌تر از بانک‌ها در اختیار قرار می‌دهند.
 
نقی‌پور اصل ادامه داد: در سالی که مزین به مانع‌زدایی است، یکی از اقدام‌های مهم تسهیل‌گیری در حوزه صنایع پیشرفته است که این امر تا کنون در شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته محقق شده و تا پایان سال نیز این روند ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته افزود: این مجموعه پلی بین صنعت و دانشگاه است و بازوی مالی توسعه فناوری در وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رود که در این راستا تا کنون توانسته یک‌هزار و ۸۳۵ واحد را تحت پوشش قرار دهد و از این پس این رقم افزایش بیشتری خواهد یافت.
 
وی با اشاره به حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از ۱۶ واحد مستقر در استان اردبیل، بیان کرد: در زمینه زیست فناوری، نانو، بایو و سایر حوزه‌ها فعالیت‌های خوبی را در اردبیل شاهد هستیم و انتظار می‌رود از این پس متقاضیان بیشتری از این استان تحت پوشش قرار گیرند.
 
نقی‌پور اصل تاکید کرد: دفتری که امروز در اردبیل افتتاح شد، به منزله خانه شرکت‌های فناور است تا بتوانیم بیشتر در خدمت آنها باشیم و از این رو نماینده‌ای برای رسیدگی به امور دفتر در این استان تعیین شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در ادامه گفت: با توجه به شتابی که در رشد بخش صنعت داشتیم، این استان سال گذشته رتبه نخست را از نظر صدور پروانه بهره‌برداری در کشور کسب کرد.
رامین صادقی با اشاره به روند شکل‌گیری واحدهای دانش‌بنیان در استان اردبیل، افزود: با وجود نمایندگی شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، امید می‌رود سرعت کار این واحدها مضاعف شود و از شرکت‌های فناور و پژوهشگران نهایت حمایت را داشته باشیم تا هدف‌های مورد نظر از نظر رشد صنعتی استان تحقق یابد.

 

افتتاح دفتر نمایندگی اردبیل 2
افتتاح دفتر نمایندگی اردبیل 4
افتتاح دفتر نمایندگی اردبیل 3

افتتاح دفتر نمایندگی اردبیل 6
افتتاح دفتر نمایندگی اردبیل 7

افتتاح دفتر نمایندگی اردبیل 7

عکس: پیام گلسرخ

۲۰ آبان ۱۴۰۰ ۱۴:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید