جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۱:۰۳

اخبار

وزیر صمت در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان شاهرود در گفتگو با خبرنگاران:

مشکلات ۳ واحد صنعتی شاهرود بررسی شد/ طرح مشکلات در مصوبات سفر دولت

مشکلات ۳ واحد صنعتی شاهرود بررسی شد/ طرح مشکلات در مصوبات سفر دولت
وزیر صمت بابیان اینکه مشکلات حوزه صنعت شاهرود با حضور و بازدید از شهرک صنعتی این شهر موردبررسی قرار گرفت، گفت: راه‌حل مشکلات و رفع چالش‌ها در مصوبات سفر مطرح می‌شود.

به گزارش صحا به نقل از شاتا سید رضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از سه کارخانه صنعتی شاهرود در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه مشکلات حوزه صنعت شاهرود با حضور و بازدید از شهرک صنعتی این شهر مورد بررسی قرار گرفت، ابراز داشت: داروسازی، ذوب‌آهن و فولاد ازجمله واحدهای صنعتی بودند که برای رفع موانع تولید خود نیازمند راهکارها و چاره‌جویی بودند که این موارد احصا شدند.

وی بابیان اینکه شرکت داروسازی با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵۹ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شاهرود مستقر و ظرفیت تولید سالانه ۲۲۰ تن از محصول را دارد، افزود: این واحد تولیدی که در زمینهٔ تولید مواد اولیه داروهای انسانی فعالیت دارد به دلیل کمبود نقدینگی و تأمین مواد اولیه تولیدی، راکد و غیرفعال است.

وزیر صمت بابیان اینکه طرح شرکت ذوب‌آهن در شهرک صنعتی شاهرود در حال اجرا است، ابراز داشت: این طرح در زمینی به متراژ ۱۱ هکتار بناشده که برای آن حدود ۸۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

فاطمی امین تصریح کرد: عدم تأمین زیرساخت‌های شهرک صنعتی، عدم زیرساخت‌های مخابراتی و فاضلاب شهرک صنعتی، راه دسترسی به واحد، احداث نیروگاه برق و تسهیلات بانکی از مهم‌ترین موانع تولید این واحد صنعتی بود که برای آن نیز تصمیماتی اتخاذشده است.

وی بابیان اینکه شرکت فولاد شاهرود با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال در کیلومتر ۱۵ جاده دامغان مستقر است، افزود: واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود ۵۸ میلیارد ریالی ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن میلگرد فولادی و زمینه اشتغال حدود ۱۴۰ نفر را فراهم کرده است که برای این واحد نیز تصمیماتی گرفته شد و درنهایت همه این موانع در مصوبات سفر مطرح می‌شود.


گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت از «شرکت صنایع معدنی نوظهور شاهرود» تولید کننده کاغذ از سنگ آهک نیز بازدید کرد گفتنی است در این بازدیدها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، فرماندار شاهرود و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی وزیر صمت را همراهی کردند.

۱۵ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید