جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۰۶

اخبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

بهبود وضعیت صادرات نسبت به سال گذشته

بهبود وضعیت صادرات نسبت به سال گذشته
وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به بهبود وضعیت صادرات در سال جاری گفت: باید واردات در شرایطی که با کسری تراز تجاری روبرو هستیم مدیریت شود و کالایی که لوکس است وارد کشور نشود.

به گزارش صحا به نقل از شاتا به نقل از میزان - سید رضا فاطمی‌امین در حاشیه جلسه عصر روز 9 آبان ماه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق مصوبات قبلی موضوع جلسه در کلان، تراز تجاری کشور بود و نمایندگان مجلس نیز دغدغه‌هایی را در خصوص واردات داشتند که به طور ویژه در خصوص واردات کالا‌های لوکس صحبت می‌کردند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر طبق مصوبات قبلی ورود دو هزار و ۵۰۰ قلم کالا ممنوع است، ولی از رویه‌های غیرتجاری معمول واردات صورت می‌گیرد و قرار است پیگیری‌های بیشتری را انجام دهیم.
وزیر صمت بیان کرد: در حال حاضر در وزارت صمت، سامانه جامع تجارت را تکمیل می‌کنیم که تا آخر امسال کامل خواهد شد که این سامانه ابزار‌ها و زیرساخت‌های خوبی را برای مدیریت قاچاق در اختیار ما قرار خواهد داد.
فاطمی امین گفت: نگرانی و دغدغه نمایندگان که دغدغه ما نیز بوده و بر آن تاکید داریم، این است که واردات در شرایطی که با کسری تراز تجاری روبرو هستیم مدیریت شود و کالایی که لوکس است وارد کشور نشود.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال وضعیت صادرات خوب است و قول داده بودیم که در ۶ ماه دوم و تا پایان سال ۵ میلیارد دلار بیشتر از مدت مشابه سال قبل صادرات داشته باشیم که این اتفاق در حال رخ دادن است و چند ماه دیگر خبر‌های دقیق‌تر از وضعیت صادرات را اعلام می‌کنیم.
وزیر صمت اظهار کرد: با وجود این که وضعیت صادرات امسال نسبت به سال قبل در حال بهبود است و رونق بیشتری را خواهیم داشت باید مدیریت کنیم تا منابع ارزی کشور صرف کالا‌های لوکس نشود.
همچنین علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه این کمیسیون امروز حول محور منع ورود کالا‌های لوکس جهت تامین ارز برای کالا‌های اساسی بود بر همین مبنا نمایندگان گزارش وزیر صمت را شنیدند.
وی افزود: دغدغه مشترک کمیسیون اصل ۹۰ و وزارت صمت مبنی بر این است که ورود کالا‌های لوکس باید ممنوع شود و در صورت نیاز هم واردات کالا‌های لوکس با تعرفه بالا و مالیات‌های سنگین برای قشری که می‌خواهند از کالا استفاده کنند صورت بگیرد و طی جلسه‌های دیگر مبنی بر این موضوع تصمیمات جدی تری گرفته می‌شود و کمیسیون اصل ۹۰ نیز گزارش را دریافت خواهد کرد.

۱۰ آبان ۱۴۰۰ ۲۱:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید