جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۲:۱۸

اخبار

به منظور ایجاد تحول اساسی در حمایت از صنایع پیشرفته صورت گرفت:

تدوین منشور گسترش و تقویت زیست بوم نوآوری و فناوری در حوزه صنعت معدن و تجارت توسط صحا

تدوین منشور گسترش و تقویت زیست بوم نوآوری و فناوری در حوزه صنعت معدن و تجارت توسط صحا
نشست بررسی تدوین منشور گسترش و تقویت زیست بوم نوآوری و فناوری در حوزه صنعت معدن و تجارت در شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته؛ در این نشست که به ریاست رضا نقی پور اصل رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صحا و با حضور مدیران و کارشناسان ارشد صندوق برگزار شد، ابعاد گوناگون فرصت ها و چالش های پیش روی وزارت صمت و صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در پشتیبانی و حمایت از صنایع هایتک و فناور کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل صحا در این نشست با اشاره به لزوم توجه  ویژه به حوزه صنایع پیشرفته در کشور گفت: امروزه نوآوری و خلاقیت نقش بزرگی در فضاهای کسب و کار ایفا می‌کند و کشورها نیز برای افزایش تولید ناخالص ملی، نفوذ اقتصادی و فرهنگی خود روز به روز برنامه ها و طرح هایی برای توسعه نوآوری و خلاقیت در کشور برنامه ریزی و اجرا می‌نمایند و در کشور ما نیز ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز این بخش را سامان‌بخشی می‌کند. لیکن متولی جدی برای این امر در حوزه وزارت صمت وجود ندارد که صندوق صنایع پیشرفته می‌توان متولی بازیگری در این حوزه باشد.
رئیس هیات مدیره صحا افزود: زیست بوم به یک معنا، محیطی است برای رشد موجودات زنده، بنا به این تعریف، فعالیت‌های بر بستر زیست بوم نوآوری هم ساختاری پویا و نیازمند مراقبت است. عناصر گوناگونی که در این زیست بوم فعالیت می‌کنند از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها تا استعدادهای برتر و نخبگان، در حوزه  نوآوری و فناوری بر بستر این زیست بوم راه خود را ادامه می‌دهند.
این امر مستلزم اتخاذ سیاست هایی در حوزه فناوری و ایجاد ارتباط قوی فناوری در صنایع به منظور دست یابی به اهداف توسعه پایدار است. در این حوزه شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با تکیه بر مفاد قانونی در نظر گرفته شده در اساسنامه و احکام دائمی توسعه می‌تواند به عاملی برای رشد و ارتقاء این فضا باشد.
در این نشست محورهای مهمی از قبیل تأمین مالی صنایع پیشرفته ، تقویت بنیه صندوق ها از محل تعرفه واردات کالاهای مرتبط با صنایع پیشرفته تأمین مالی بنگاه‌ها و کسب و کارها با دو رویکرد SMEها و شرکت های بزرگ، ایجاد سامانه جامع صنایع پیشرفته کشور، هم‌افزایی از طریق ایجاد یکپارچگی و تمرکز در سیاست‌گذاری و شبکه تأمین مالی وزارت صمت  سطح بندی صنایع پیشرفته و اولویت گذاری، تمرکز بر فناوری‌های پیشران جهت تحقق اهداف انقلاب صنعتی چهارم رسوخ صنایع پیشرفته در صنایع سنتی، استفاده از توان علمی و پژوهشی مراکز علمی و دانشگاهی در رفع مسائل، نیازهای فناورانه و چالش‌های صنعت، حمایت از طریق ایجاد شتاب‌دهنده‌های صنعتی تخصصی بر اساس ناحیه بندی مناطق کشور ، بهره‌گیری از توان نخبگان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
در پایان این نشست با جمع بندی آرا و نظرات کارشناسان منشور گسترش و تقویت زیست بوم نوآوری و فناوری در حوزه صنعت معدن و تجارت جهت ارائه به عنوان بسته پیشنهادی به مقام عالی وزارت تدوین شد.

 

نشست تدوین منشور 8

نشست تدوین منشور 5

نشست تدوین منشور 2

نشست تدوین منشور 3

 

 
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید