پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۳۸

اخبار

الگوی آینده انرژی کشور ترسیم شد

الگوی آینده انرژی کشور ترسیم شد
رویداد توسعه و تعمیق اقتصاد دانش‌بنیان در زنجیره‌های ارزش حوزه انرژی توسط ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به این رویداد با هدف تبیین ضرورت بازنگری اساسی در تراز انرژی کشور و در راستای حساس‌سازی مدیران ارشد و تصمیم‌گیر نسبت به چالش‌های اساسی و اثرگذار بر آینده انرژی و ارائه پیشنهادهایی برای دولت سیزدهم برگزار شد.
«الگوی پیشنهادی آینده انرژی ایران بر پایه بررسی شرایط جاری کشور در تعامل با روندهای جهانی»، «تحلیل زنجیره‌های ارزش بخش‌های گوناگون حوزه انرژی»، «شناسایی چالش‌های اساسی و نقاط فشار هر زنجیره»، «بررسی افق‌های آینده، تعیین چشم‌انداز و الگوی بهینه» و در نهایت «تعیین راهبردهای مناسب برای سناریوهای گوناگون آتی» در این برنامه طراحی شد.
این رویداد با حضور 120 نفر از مخاطبان حوزه انرژی شامل «سیاست‌گذاران و مدیران ارشد دولتی»، «قانون‌گذاران (نمایندگان مجلس)»، «کارفرمایان حوزه انرژی کشور» و «صاحب‌نظران دانشگاهی» برگزار شد تا زمینه لازم برای ارتقاء تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی در حوزه انرژی با اتکاء به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.
در این نشست موضوعاتی چون «روندهای ملی و بین‌المللی در حوزه انرژی»، «بررسی و تحلیل بازیگران اصلی»، «بررسی زنجیره ارزش صنایع حوزه انرژی»، «شناسایی چالش‌های مهم و اساسی آن و استخراج نقاط فشار»، «بررسی افق‌های آینده، تعیین چشم‌انداز و الگوی آینده و سناریوپردازی» و «تبیین راهبرد آینده» مورد بررسی قرار گرفت.
رویداد توسعه و تعمیق اقتصاد دانش‌بنیان در زنجیره‌های ارزش حوزه انرژی فرصت مناسبی برای معرفی زنجیره ارزش انرژی کشور و نیازهای فناورانه آن در بخش‌های بالادستی نفت‌وگاز، صنایع گاز، صنایع پالایشی، صنایع پتروشیمی، نیروگاه‌های حرارتی، انرژی تجدیدپذیر خورشیدی (فتوولتائیک)، انرژی تجدیدپذیر بادی، تجهیزات صنعتی، کاتالیست‌ها، بهینه‌سازی انرژی، انرژی در ساختمان و قوانین و مقررات انرژی بود.
منبع: وبسایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
 
۲۳ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید