سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۴۵

اخبار

دکتر وحدت خبرداد: تصویب دو سرفصل از شرح وظایف مغفول مانده از اساسنامه صندوق در مجمع عمومی

دکتر وحدت خبرداد: تصویب دو سرفصل از شرح وظایف مغفول مانده از اساسنامه صندوق در مجمع عمومی
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: در مجمع عمومی صندوق اجرایی شدن دو سرفصل از شرح وظایف مغفول مانده صندوق یعنی حمایت از«سرمایه گذاری وتامین سرمایه جسورانه(vc)»و «خدمات کارشناسی » مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، مجمع عمومی سالانه صندوق با حضور نمایندگان  وزارتخانه ها عضو شامل وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، علوم و تحقیقات وفناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی ودارایی ، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد.

در مجمع سالانه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، مهندس علی یزدانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن و تجارت،دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و تحقیقات وفناوری، مهندس قدس نماینده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،دکترمحمد صادق قاضی زادهرئیس پژوهشگاه نیرو حضور داشتند.

دکتر علی وحدت رییس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در این باره گفت: با توجه به اینکه رشد صنایع الکترونیک لازمه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در کشور است، در این مجمع بر رشد جدی صنایع الکترونیک تاکید شد.

 

وی با تاکید بر اینکه بهترین منابع انسانی کشور فارغ التحصیلان رشته الکترونیک هستند، یادآور شد: در شرایط تحریم نیز نیازمند اتکاء به توان داخلی بوده ایم که خوشبختانه در این دوران مجموعه متخصصان  کشور نیازهای صنایع مهمی چون صنعت دفاعی ، فرستنده ها وگیرنده های صداوسیما و الکترونیک خودرو را برطرف کرده اند به گونه ای که در صنایع دفاعی، توان بومی سازی بخش الکترونیک به خود اتکایی کامل رسیده است.

تصویب دو سرفصل از شرح وظایف مغفول مانده ازاساسنامه صندوق

دکتر وحدت تصریح کرد در اساسنامه صندوق حمایت از صنایع الکترونیک چهار وظیفه «اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی ، صدور ضمانت نامه، سرمایه گذاری ریسک پذیر(vc)و خدمات کارشناسی » به عنوان شرح وظایف تعریف شده است. این در حالی است که تا کنون مجال اجرایی شدن دو سر فصل آن یعنی «سرمایه گذاری ریسک پذیر (vc)و ارائه خدمات کارشناسی »به صنایع مشمول فراهم نشده بود.

 

به گفته وی در یک سال اخیر آئین نامه های اجرایی این دو بخش تهیه شده و با تصویب مجمع این دو بخش از خدمات صندوق نیز در سال جاری فعال می شود.

 

وحدت افزود: در این مجمع با تشکر از توجه ویژه گزارش سال جاری صندوق به مساله اثر بخشی تسهیلات ، بر لزوم اولویت گذاری مناسب صندوق جهت بهبود اثر بخشی تسهیلات و حمایت جدی از صنایعی که منشاء اثر و تحول در صنایع دانش بنیان باشد، تاکید شد.

 

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با بیان اینکه محدودیت سرمایه صندوق محور دیگری بود که در مجمع مورد بحث قرار گرفت،خاطرنشان کرد: سرمایه کنونی صندوق ٥٠٠ میلیارد ریال ( معادل نیم درصد نیاز فعلی صنایع الکترونیک ) است. در حالیکه نیاز واقعی صنایع الکترونیک بالغ بر ٦٣٠٠٠ میلیارد ریال است که خوشبختانه مجمع تقویت و افزایش منابع صندوق را تایید کرد.

 

وی افزود: تعامل صندوق با سایر نهادهای سیاستگذار و مرتبط مانند وزارت علوم وپارک های علم وفناوری،پژوهشگاه نیرو، موسسه تحقیقات دفاعی وزارت دفاع و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ... جهت تعامل وتبادل افکار و تعیین اولویت های حمایتی دیگر ، از دیگر محورهای مورد بحث مجمع بود.

 

وحدت افزود: همچنین تعامل برای جذب طرح واحدهای نوپا، توزیع منطقی تسهیلات در سطح کشور، همکاری با نهادهای صنفی و تخصصی در تعیین اولویت و اعتبار سنجی متقاضیان،برون سپاری برخی فعالیت های صندوق مانند اعتبار سنجی متقاضیان و ارزیابی طرح ها نیز از مباحث مطرح شده در مجمع بود.

 

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، تنوع در وثایق دریافتی از صنایع برای اعطای تسهیلات و صدور ضمانت نامه را محور دیگرمورد تاکید مجمع عنوان کرد و توضیح داد: هم اکنون وثایق ملکی سهم بزرگی در سبد وثایق دریافتی در صنایع متقاضی حمایت ، دارند و بر این اساس تاکید شد با تعریف ابزارهای مناسب و جایگزین ، پرداخت تسهیلات و حمایت های صندوق تسهیل شود.

 

انتهای پیام/

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۹:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید