جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۲۸

اخبار

امضای تفاهمنامه همکاری بین صحا و سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور

امضای تفاهمنامه همکاری بین صحا و سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور
شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور در راستای حمایت هرچه بیشتر از صنایع پیشرفته کشور تفاهمنامه همکاری امضا کردند
به گزارش روابط عمومی صحا نشست مشترک مدیران سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری با مدیر عامل و مدیران صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور برگزار شد و دو طرف به منظور گسترش همکاری ها و حمایت هر چه بیشتر از صنایع پیشرفته تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 
رضا نقی پور اصل در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری و هیات همراه و تبریک عید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین، به معرفی تاریخچه فعالیت ها و خدمات صندوق پرداخت.
مدیرعامل صحا با اشاره به عملکرد صندوق در سال ۹۹ گفت: در سال گذشته علیرغم مشکلات و سختی های بسیار ناشی از همه گیری بیماری کرونا و تحریم‌های ظالمانه دشمنان، خوشبختانه توانستیم با تلاش و همت مضاعف همه همکاران کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته و رکورد های ۲۲ سال فعالیت صندوق را جا به جا کنیم .
 
رئیس هیات مدیره صحا افزود: امیدواریم امسال نیز بتوانیم با تأسی از پیام رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال جدید به عنوان سال تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها، کارنامه افتخارات صحا در سالهای ۹۸ و ۹۹ را بهتر از قبل تکرار کرده و همانطور که در سال گذشته شعار جهش تولید را در حمایت از صنایع پیشرفته محقق کردیم، امسال نیز بتوانیم به آن جامه عمل بپوشانیم.
 
نقی پور اصل عمده ترین بخش از شعار سال را برای صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مانع زدایی دانست و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با تسهیلگری و تسریع در ارائه خدمات بتوانیم گام های موثری در تحقق عملی شعار سال برداریم .
 
وی افزود: خوشبختانه تعاملات بسیار خوبی با دستگاه‌های مختلف ازقبیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح داریم که امیدواریم این امر به همکاری و پشتیبانی بیشتر از صنایع پیشرفته کشور بیانجامد.
 
رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به تلاش‌های صورت گرفته جهت افزایش فعالیت های صندوق اشاره کرد و گفت: در راستای تغییر عنوان صندوق و افزایش فعالیتهای آن کارگروهی در مجمع عمومی صندوق تشکیل شد تا با تغییر آیین نامه ها بتوانیم خدماتی از قبیل کمک های بلاعوض را به فهرست خدمات صحا اضافه کنیم و پیشنهاد کردیم این کار را با حمایت از مقالات دانشگاهی شروع کنیم.

 

نقی پور اصل زمینه را برای همکاری با سازمان علمی و فناوری بسیج مساعد دانست و گفت : خوشبختانه زمینه برای همکاری دو مجموعه مساعد است و می توانیم در راستای معرفی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای دریافت تسهیلات و همچنین در ارزیابی طرح ها به ویژه طرح‌های حوزه های نظامی از ظرفیت های بسیج استفاده نماییم .
 
مدیرعامل صحا توجه ویژه به صنایع پیشرفته را یکی از لازمه های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور دانست و گفت: برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمایت از نخبگان باید نگاه ها به صنیع هایتک در کشور اصلاح شود و توجه بیشتری به این مقوله صورت گیرد. 
 
سردار رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور نیز در این نشست وی با اشاره به زمینه‌های مساعد همکاری با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: یکی از چشم انداز های مهم علمی کشور رسیدن به مرجعیت علمی و همچنین رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و یکی از پارامترهای لازم برای رسیدن به این تمدن نوین عبور از روش های سنتی و تزریق فناوری به صنایع و تولید است، بنابراین حمایت های صحا می تواند در رسیدن کشور به این هدف بسیار موثر باشد.
رحیمی افزود هدف از تاسیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری  این است که از همه ظرفیت های جامعه برای رشد علم و فناوری کشور به دور از هرگونه نگاه جناحی و حزبی استفاده کنیم .
 
وی یکی از اهداف بسیج را راه اندازی هزار مجموعه دانش بنیان مردم محور اعلام کرد خاطر نشان کرد: با تکیه بر توان علمی مردمی می توان به سمت فناوری‌های نوین رفته و صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در این زمینه می‌تواند پشتیبان مناسبی برای جامعه عمل پوشاندن به این هدف باشد.
مدیر عامل سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری  اظهار داشت: آمادگی داریم از یکی از مهمترین مزیت های بسیج که تامین سرمایه های انسانی متخصص و هسته های فناوری در سطح جامعه می باشد استفاده کرده و نخبگان مستعد در حوزه های فناوری را به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته معرفی کنیم .
 
وی یکی دیگر از اهداف و برنامه های مهم این سازمان را راه اندازی صندوق پژوهش و توسعه فناوری در آینده ای نزدیک دانست و گفت: در این صندوق بنا داریم تا در زمینه حمایت های بلاعوض از مخترعین و سرمایه گذاری های خطرپذیر از تجربیات صحا به نحو احسن استفاده نماییم .
در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری بین دومجموعه به امضای رحیمی و نقی پور اصل رسید .

 

امضای تفاهمنامه 3

امضای تفاهمنامه 10

امضای تفاهمنامه 20

امضای تفاهمنامه 14

امضای تفاهمنامه 24

 امضای تفاهمنامه 26

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید