پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۳۱

اخبار

در دیدار براری با نقی پور اصل مطرح شد:

گسترش همکاری های صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سازمان فضایی ایران

گسترش  همکاری های صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سازمان فضایی ایران
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران با حضور در شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با مدیرعامل و جمعی از مدیران صحا دیدار و گفتگو کرد .
به گزارش روابط عمومی صحا رضا نقی پور اصل در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم به مرتضی براری گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته و اهم برنامه های آتی صندوق در سال 1400 ارائه کرد.
مدیرعامل صحا عضویت وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در مجمع عمومی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را فرصت مناسبی جهت توسعه همکاری های فی مابین دانست و گفت: با توجه به زمینه های مشترک همکاری بین صحا و زیر مجموعه های وزارت ICT به ویژه سازمان فضایی ایران، در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته آمادگی همه گونه همکاری با این وزارتخانه را در چارچوب امضای تفاهمنامه های همکاری یا تشکیل کارگروه های مشترک به ویژه در زمینه حمایت از طرح ها و استارتاپ های حوزه هوا فضا را داریم.
رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته افزایش سرمایه صندوق را یکی از اهداف مهم سال 1400 بیان کرد و افزود: بر اساس برآوردهای دقیق نیاز حوزه صنایع پیشرفته برای حمایت اعتباری بیش از 7 هزار میلیارد تومان می باشد و امسال سعی داریم با افزایش سرمایه صندوق به عنوان بازوی مالی توسعه فناوری وزارت صمت، بتوانیم مجموعه های بیشتری را به ویژه در حوزه هوافضا مورد حمایت قرار دهیم و در این خصوص انتظار داریم تا وزارت ارتباطات به عنوان یکی از اعضای مجمع، صندوق را حمایت کند.
نقی پور اصل در پایان از توجه و حمایت های وزارت ICT به ویژه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکر کرد.
مرتضی براری نیز در این دیدار ضمن تشکر از مدیرعامل صحا ، از اقتصاد فضایی به عنوان یک اقتصاد نوظهور و استراتژیک یاد کرد که تا دو دهه آینده رشد بسیار زیادی خواهد داشت. 
معاون وزیر ارتباطات گفت؛ با توجه به سیاست های نظام جمهوری اسلامی و تاکید مقام معظم رهبری برای توسعه صنایع هوا فضای کشور، صندوق حمایت از صنایع پیشرفته می تواند با تعامل با وزارت ICT  کمک حال بسیاری از استارتاپ ها و مجموعه های دانش بنیان در این حوزه باشد. 
رئیس سازمان فضایی ایران  افزود: با توجه به علاقمندی بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این صنعت و ورود نخبگان در قالب شرکت های دانش بنیان به صنایع هوافضا، این سازمان آمادگی دارد تا با استفاده از توان صحا بخشی از این شرکت ها را جهت حمایت به سمت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته سوق دهد. او همچنین از مدیران ضحا جهت بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران دعوت به عمل آورد.
درپایان این نشست رضا نقی پور اصل و مرتضی براری برگسترش همکاری ها بین صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و وزارت ICT  و سازمان فضایی ایران تاکید کردند و مقرر گردید تفاهم نامه ای در این زمینه بین وزارت صمت و وزارت فناوری ارتباطات در آینده ای نزدیک منعقد گردد.
برای مشاهده تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید

 

بازدید دکتر براری از صندوق  5

بازدید دکتر براری از صندوق  18

بازدید دکتر براری از صندوق  16

بازدید دکتر براری از صندوق  9

 

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید