پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۱۵

اخبار

حضور مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر سابق صمت در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

حضور مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر سابق صمت در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته
مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر سابق صنعت معدن و تجارت با حضور در شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صحا دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش واحد روابط عمومی شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، در این نشست که در محل این صندوق و با حضور مهندس نعمت زاده وزیر اسبق وزارت صنعت معدن و تجارت و جمعی از مدیران و کارشناسان صحا برگزار گردید رضا نقی پور اصل ضمن خیر مقدم به وی گزارشی از عملکرد و مشکلات و چالش های پیش روی صندوق را بیان کرد.
رئیس هیات مدیره صحا اصلی چالش پیش روی صندوق را افزایش سرمایه دانست و گفت: در سال 99 اصلی ترین چالش ما عدم افزایش سرمایه صندوق بوده که این امر در کنار افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی موجب شده است آنگونه که باید نتوانیم شرکت های زیادی را تحت پوشش قرار دهیم.
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته عملکرد صندوق در سال 98 را یکی از بهترین عملکردهای طول دوران فعالیت صندوق نام برد و افزود: در سال 98 علاوه بر چالش ها و مشکلات پیش رو خوشبختانه توانستیم با همت همه همکاران عملکرد درخشانی را از خود بجا بگذاریم که رکورد شکنی در ارائه تسهیلات و صدور ضمانتنامه و گسترش دایره خدمات صندوق به استان های مختلف کشور و ایجاد نمایندگی در برخی از مراکز استان ها از جمله این موارد بودند. نقی پور اصل خاطر نشان کرد در سال 99 نیز هرچند بیماری کرونا تاثیر منفی بر فعالیت های اقتصادی در کشور گذاشته است اما پیش بینی و هدف گذاری ما برای سال جاری ارائه 900 میلیارد ریال تسهیلات و 1200 میلیارد ریال صدور ضمانت نامه می باشد.
مدیرعامل صحا افزایش سرمایه صندوق ، تصویب ساختار سامانی، پیگیری وصول مطالبات معوق و پیگیری تحقق اهداف و برنامه های خدمات صندوق را از مهمترین برنامه های سال جاری ذکر کرد.
مهدی فرنیان عضو هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته نیز در ادامه این نشست به با تاکید دوباره بر افزایش سرمایه صندوق گفت: ارتقاء صندوق صحا از الکترونیک به پیشرفته و عدم افزایش سرمایه متناسب با گسترش حوزه فعالیت، موجب کوچک شدن سهم صنایع الکترونیک از خدمات صحا و گله مندی فعالان این حوزه شده است، لذا با توجه به افزایش هزینه ها و همچنین رشد تورم در کشور ناگزیر به افزایش سرمایه صندوق هستیم و برای این کار برنامه های مختلفی را در دست پیگیری داریم.

 

مهندس نعمت زاده نیز در این دیدار ضمن عرض خداقوت به مجموعه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، فعالیت های این مجموعه را در حمایت صنایع پیشرفته ارزنده دانست و گفت: با فعالیت های صندوق آشنایی کامل دارم و حمایت این مجموعه از صنایع در این شرایط فعلی کشور می تواند دلگرمی زیادی برای فعالان حوزه صنایع پیشرفته ایجاد نماید.
نعمت زاده به ضرورت افزایش سرمایه صندوق اشاره کرد و افزود: با توجه به گسترش دایره خدمات صندوق از یک حوزه به 13 حوزه باید نه تنها سرمایه بلکه کل توان این مجموعه 13 برابر قبل رشد می کرد .
وی تلاش ها برای افزایش سرمایه صندوق از همه راه های قانونی ممکن را خواستار شد و خاطرنشان کرد : کشور در شرایط اقتصادی مناسبی به سر نمی برد لذا برای حل مشکل سرمایه صندوق علاوه بر راه های پیشنهادی اعضای هیات مدیره ، باید به دنبال راهکارهای عملیاتی بود که منطبق با شرایط روز کشور باشد یعنی در آن مسئله تحریم ها و بی پول دولت مد نظر قرار گرفته و با توجه این مشکلات به دنبال راه های اجرایی و ممکن باشیم.

مهندس نعمت زاده با تقدیر از زحمات مدیرعامل صحا و ارتباطات خوب ایشان که باعث شده از ظرفیت و تجربه مدیران ارشد کشور از طریق دعوت ایشان به صندوق، زمینه استفاده از تجارب آن ها فراهم گردد شایسته قدردانی دانست و افزود: این کار ارزشمند و گرانمایه ای است و آن ها مطمئنا هرکاری برای توسعه و پیشرفت صندوق از دستشان بر آید انجام خواهند داد.

نعمت زاده در پایان به لزوم حمایت از صنعتگران تاکید کرد و در توصیه ای به مدیران و کارکنان صندوق گفت: قدر متقاضیان و مشتریان صندوق را بدانید و سعی کنید با ارائه بهترین خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن کاری کنید که ضمن ایجاد رضایتمندی،صنعتگران، صندوق را خانه  خود بدانند.
در پایان این نشست مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صحا با اهدای لوح تقدیر از یک عمر تلاش و زحمات مهندس نعمت زاده در عرصه صنعت ایران تقدیر به عمل آورد. 

 

برای مشاهده تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید

 

ت

نن

 

حضور مهندس نعمت زاده در صندوق 23

۲۱ آبان ۱۳۹۹ ۲۳:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید