پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۱۴

اخبار

وزیر صمت در جمع فعالان اقتصادی کرمان اعلام کرد:

ریشه کنی فقر و نابرابری با ورود شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

ریشه کنی فقر و نابرابری با ورود شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با ورود شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی به حوزه مسئولیت های اجتماعی فقر و نابرابری در جامعه ریشه کن خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: عدم توسعه متوازن و توزیع ناعادلانه ثروت، سبب فقر و محرومیت در جامعه شده است که مدل ورود شرکت‌های بزرگ و پرتوان حوزه صنعت و معدن به بخش مسئولیت های اجتماعی این شکاف را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به پیاده سازی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به عنوان پایلوت در استان خراسان رضوی، گفت: در این مدل، مثلثی متشکل از نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومت، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان با نظارت ائمه جمعه در راستای توسعه اقتصادی و فرهنگی بوجود آمد که امیدواریم این چنین مدلی در استان‌های دیگر با اهتمام استانداران، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شکل بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی باید شکل بگیرد، ضابطه مند شود تا بتواند پایدار و مستمر به امر توسعه کمک نماید.

رزم حسینی با بیان اینکه در شرایط سختی قرار داریم و این شرایط نیازمند اتخاذ تصمیماتی مقتضی می باشد، اضافه کرد: به عنوان نمونه سیاست‌های جدید صادراتی اعم از آزادسازی واردات در قبال صادرات و استفاده از ارز متقاضی در این شرایط به افزایش ورود مواد اولیه و کالاهای اساسی و کاهش قیمت‌ها در بازار کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات در وزارت صمت با مشورت تشکل ها، نمایندگان مجلس و دولت گرفته می‌شود، تصریح کرد: تفویض اختیارات به استانها و موضوع حذف گلوگاه‌های رانت و امضاهای طلایی را هرچند که هزینه بر است اما با قدرت و شجاعت دنبال می کنیم.

گفتنی است در این مراسم نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از فعالان حوزه اقتصادی، انجمن ها، تشکل ها و اتحادیه ها به بیان مهمترین نقطه نظرات خود پرداختند.

۱۷ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید