جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۵۳

اخبار

در دیدار با نقی پور اصل:

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت بر گسترش همکاری با صحا تاکید کرد

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت بر گسترش همکاری با صحا تاکید کرد
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با حضور در شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صحا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته رضا نقی پور اصل در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم به جعفر توفیقی وزیر اسبق علوم و رئیس پژوهشگاه نفت، گزارشی از اقدامات و عملکرد صندوق در یک سال اخیر ارائه کرد .
مدیر عامل صحا سپس به همکاری های این صندوق با مراکز علمی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات قابل توجهی که در یک سال اخیر به صورت ویژه در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در دستور کار قرار گرفت همکاری با دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی و پژوهشی در سطح کشور بود که تلاش های بی وقفه همکاران ما منجر به انعقاد بیش از ۴۰ تفاهمنامه همکاری با دستگاههای مختلف گردید که اغلب این دستگاه ها دانشگاه ها ، مراکز علمی و پژوهشی و پارکهای علمی و فناوری بودند.

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته حمایت از طرح های پژوهشی را یکی از ده ها خدمت صحا دانست و افزود : حمایت از طرح های پژوهشی یکی از گام های صندوق در راستای کمک به تولید علم به ویژه در حوزه های فناور و پیشرفته در کشور است و با توجه به باوری که به توانمندی های علمی نخبگان و همچنین مراکز علمی و پژوهشی کشور داریم ، تمام توان خود را بسیج کرده ایم تا با حمایت از ایده های نوین فناورانه برای کشور تولید دانش و ثروت بکنیم .

نقی پور اصل در ادامه به حمایت های صندوق در حوزه انرژی و به ویژه نفت و گاز اشاره و اظهار کرد: حوزه صنایع دانش بنیان و پیشرفته حوزه بسیار گسترده ای است که تمام زمینه های مختلف صنایع را در بر می گیرد، لذا حوزه های مختلف انرژی هم از این قاعده مستثنی نبوده و صندوق در این حوزه به ویژه در زمینه انرژی های نو و تجدید پذیر ورود جدی داشته و این حوزه هم اکنون یکی از زمینه های حمایتی صندوق صحا است و در زمینه حوزه های نفت و گاز هم حمایت هایی را داشتیم که به طور مثال چندی قبل یکی از شرکت های تحت حمایت صحا موفق به تولید اولین برند ابزارهای نمودارگیری از چاه های نفت و گاز گردید.

جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز در این دیدار عملکرد صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را دلگرم کننده دانست و گفت: وجود صندوق های حمایتی مثل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و حمایت آن ها از جامعه نخبگان علمی کشور بسیار دلگرم کننده است و در شرایط فعلی که کشور درگیر مشکلات اقتصادی است وجود این صندوق می تواند کمک شایانی به ایجاد امید در دل نخبگان جوان برای تولید،ایجاد اشتغال و خودکفایی در محصولات دانش بنیان کند و انتظار می رود مدیران صحا که جزو مدیران جوان و خوشنام کشور هستند در این راه ثابت قدم بوده و از خستگی در مقابل کارشکنی ها و بروکراسی های متعدد بر حذر باشند.

توفیقی افزود: خوشبختانه با توجه به ظرفیت های گسترده صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای حمایت از طرح های پژوهشی بسیار مشتاقیم تا از این ظرفیت در زمینه پژوهش های حوزه صنعت نفت نیز بهره مند بشویم .

در پایان این دیدار طرفین به گسترش همکاری ها دوجانبه بین صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و پژوهشگاه صنعت نفت  و هچنین مرکز نوآوری وزارت نفت تاکید کردند.

 

توفیقی 1

توفیقی 2

توفیقی 3

۵ مهر ۱۳۹۹ ۲۰:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید