پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۴۲

اخبار

با حمایت های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته:

تولید اولین برند ملی ابزارهای نمودارگیری از چاه های نفت و گاز PLT برای اولین بار درکشور

تولید اولین برند ملی ابزارهای نمودارگیری از چاه های نفت و گاز PLT برای اولین بار درکشور
مدیرعامل شرکت صنایع ارتباطی نسیم همراه گفت: این شرکت در پروژه­های موفق خود از جمله پروژه PLT که به عنوان اولین برند ابزارهای نمودارگیری تولید داخل کشور از خدمات و تسهیلات صحا استفاده کرده است.

واحد روابط عمومی شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پشرفته در ادامه برنامه معرفی شرکت های دانش بنیان دریافت کننده خدمات از این صندوق، به سراغ شرکت صنایع ارتباطی نسیم همراه رفته و با سیامک شقاقی شهری دانش آموخته مهندسی برق از  دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل این شرکت گفتگویی به شرح زیر انجام داده است.

 

تاریخچه و معرفی فعالیت های شرکت صنایع ارتباطی نسیم همراه:

شرکت صنایع ارتباطی نسیم همراه از بدو تاسیس(18/8/76) با زبده ترین نیروهای علمی و فنی دانشگاه­ها، اساتید و کارشناسان مجرب و کار آزموده و فارغ التحصیلان نخبه و با حمایت تحقیقاتی و علمی برترین دانشگاه­های کشور و توانمند ترین نیروهای فنی و حرفه ای و صنعتی کشور فعالیت خود را آغاز و ادامه داده تا بتواند تولیدات و تحقیقات خود را بر اساس آخرین فن آوری­های روز کشور منطبق نماید.

از زمستان سال 1387، این شرکت با تجربه­ای که از پروژه­های علمی و تحقیقاتی و تولید انبوه صنعتی محصولات قبلی خود کسب کرده بود، همکاری خود را با اداره نمودارگیری شرکت ملی حفاری ایران آغاز کرد که به لطف پروردگار در همین مدت محدود توانستیم با پروژه­های تحقیقاتی و بازسازی موثری به تولید اولین برند ملی ابزارهای نمودارگیری  از چاه های نفت و گاز PLT دست یابیم و گامی هر چندکوچک در جهت نیل به خود کفایی علمی و صنعتی کشور در حوزه نفت و گاز بردارد.

معرفی محصول و نقش صندوق در ارتقای آن

این شرکت در پروژه­های موفق خود از جمله پروژه PLT که به عنوان اولین برند ابزارهای نمودارگیری تولید داخل می­باشد، از خدمات و تسهیلات شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته استفاده کرده و این صندوق کمک شایانی به شرکت نسیم همراه در خصوص تسهیل فرایند تولید و تامین نقدینگی مورد نیاز در زمان تولید محصولات کرده است. از جمله تسهیلات جاری که در حال حاضر از صندوق دریافت شده و مجددا در طرحی تحقیقاتی عملیاتی که برای اولین بار کشور و در این مجموعه در حال تولید است می­توان به تسهیلات موضوع قرارداد ابزار Free Point Instrument(FPI) اشاره کرد که مشخصات ابزار و اهمیت آن برای بهره برداری نفتی کشور در گزارش زیر مختصرا ارائه می­گردد.

معرفی پروژه FPI:

با گذشت صد سال از عمر برداشت نفت در ایران، امروزه برداشت از لایه هایی انجام می شود که شرایط دشوارتری دارند. برای اینگونه استخراج از میادین نفت و گاز نیاز به تکنولوژی پیشرفته و بالایی است و این تکنولوژی در اختیار چند شرکت بزرگ چند ملیتی است. لذا با توجه به محدودیت­های خرید ابزار آلات و تجهیزات به واسطه ی تحریمهای نفتی علیه کشورمان و نزدیک شدن به نقطه سر به سر تولید، بهره برداری از مخازن جدید (عمق، دما و فشار بیشتر) امری ضروری است و برای این کار نیاز به ساخت این ابزارآلات و تجهیزات در داخل کشور اجتناب ناپذیر است.

نیاز موجود در خصوص این تولیدات دستیابی به دانش فنی، طراحی و ساخت ابزارهای درون چاهی تولیدی برای نمودارگیری از چاه های نفت و گاز بود.

    در هنگام پایپینگ چاه های نفت ممکن است به دلایل مختلف اعم از ریزش پشت لوله ها و مواردی از این قبیل موجب جلوگیری از ادامه فرایند لوله گذاری می شود که در این حالت با استفاده از ابزار FPI  و جهت بررسی محل گیر کردن استفاده می شود که با استفاده از دو نوع حرکت دورانی و کششی نقطه ی مورد نظر را پیدا می کنند و با استفاده از روشهای مخصوص ایراد را برطرف می کنند.

این ابزار در گذشته فقط وارد می شده و همچنین جزء ابزار های خاص و حساس صنعت نفت بوده که در موارد خاص اما ضروری کاربرد دارد که با توجه به تحریم های کشور نیاز به تولید این ابزار از طرف کارفرما احساس شده و با توجه به سوابق فعالیت این مجموعه ساخت این ابزار در دستور کار قرار گرفت.

تاثیر خدمات صندوق بر رشد کسب و کار شرکت

این شرکت با حمایت صورت گرفته از طرف صندوق محترم صحا و تسهیلات دریافت شده از این صندوق، در شرایط تحریم های ظالمانه اعمال شده علیه کشورمان که بسیاری از شرکت­های تولیدی را با چالش روبرو کرده و تا مرز ورشکستگی پیش برده، توانست با تزریق به موقع نقدینگی حاصل از تسهیلات دریافتی به مجموعه، نیروی محرکه­ای برای شرکت باشد و سبب پیش برد این پروژه شرکت گردید و آنرا از شرایط بحرانی نجات دهد.

خدماتی که صندوق ارائه می دهد در شرایط فعلی حاکم بر کشور که بسیاری از شرکتهای تولیدی ورشکسته شده اند، می تواند کمک کند تا این شرکت روحیه و توانایی مجدد برای ادامه فعالیتهای خود را بدست آورده و نه تنها از شرایط حاکم تاثیر نپذیرد بلکه قدرتمند تر از قبل به فعالیت های خود ادامه دهد و سعی بر توسعه و گسترش خود داشته باشد.

نقش صحا  بر رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیان  

حمایت شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از این قبیل شرکت­ها و ایستادن در کنار چرخه تولید سبب می گردد که علاوه بر جلوگیری از ورشکست شدن و تعطیلی شرکتهایی که معمولا سابقه طولانی داشته و بعضا در زمینه­های کلیدی از تولیدات کشور فعالیت می­کنند و دارای دانش فنی و ارزشمندی می­باشند، سبب امتداد اشتغال نیروهای این شرکت­ها و عدم افزایش بیکاری در جامعه و در مواردی حتی سبب کمک به توسعه شرکت ها و اشتغالزایی می­گردند که این عمل در مواردی سبب جلوگیری از نیاز کشور به واردات و همچنین حتی ارز آوری از طریق صادرات محصولات این شرکت ها  می­شود.

رضایت از نحوه ارائه خدمات صحا

از نحوه ارائه خدمات صندوق راضی هستیم . علاوه بر خدمات متنوع و سرعت در ارائه آنها، وجود بستر مناسب به منظور ارتباط با کارشناسان واحدهای مختلف صندوق بسیار مناسب بوده و به خصوص از زمان فراهم کردن بستر ارسال درخواست و ارائه اطلاعات مورد نیاز به شکل اینترنتی و بدون نیاز به حضور در صندوق، نحوه ارئه خدمات خیلی بهتر شده است.

چشم انداز توسعه کسب و کار شرکت صنایع ارتباطی نسیم همراه

با توجه به زمینه خاص فعالیت این شرکت که تولید کننده ابزارهای نمودارگیری از چاه های نفت و گاز می­باشد، با حمایتهای صورت گرفته از این شرکت پتانسیل تامین ابزارهای مورد نیاز کشور در داخل و همچنین در آینده ای نه چندان دور،صادرات این ابزارها را میتوان برای این شرکت متصور شد.


نسیم همراه 3
نسیم همراه 2
نسیم همراه 1

 

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید