شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۵۹

اخبار

ویروس کرونا با چاشنی تحریم فرصتی تکرار نشدنی برای توسعه صنایع پیشرفته کشور

ویروس کرونا با چاشنی تحریم فرصتی تکرار نشدنی برای توسعه صنایع پیشرفته کشور

 

تمام دانش آموختگان حوزه علم مدیریت و غالب مدیران با مفهوم SWOT آشنایی دارند و این جمله معروف که هر تهدیدی را میتوان به فرصت تبدیل کرد به گوش خیلی ها رسیده است

با تولد فرزند ناخواسته تحقیقات بشر، شاهد از هم گسیختگی شدید در مدیریت سلامت بین تمام حاکمان دنیا هستیم.موضوعی که تیتر اول تمام اخبار دنیاست! ویروس کویید 19! فرزند ناخواسته و ناصالح تحقیقات انسان ها در آزمایشگاه ها!

حداقل سعی میکنیم این چنین بپنداریم که تولد کرونا ویروس و این پاندامی جهانی ناخواسته بوده که البته دور از ذهن است.

مساله بروز این پاندومیک جهانی باعث شد شکاف عمیق عدم توانایی بشر در رویارویی با این حوادث مشخص شود و خیلی از کشورها انقدر درگیر مسائل داخلی خود شدند که امکان کمک های بشردوستانه تا حد زیادی کاهش پیدا کرد.اگر هم امکان معامله تجهیزات پزشکی وجود داشت،این امکان برای کشور ما که تحت تحریم های ظالمانه بود به حداقل ممک رسید.

این اتفاق باعث شد صنعتگران و فعالان اقتصادی با غیرت کشور،کمر همت ببندند و جهت رفع نیازهای اساسی حوزه بهداشت قدم به عرصه بگذارند. که به نظر بنده نماد برافروخته شدن غیرت و هوش ایرانی را در این بحران دیدیم.صنعتگران ایرانی به یکباره از خواب ناامیدی برخواستند و همه دست در دست هم به جهت این نیاز بوجود آمده توان اتکایی کشور در این حوزه را توسعه بخشیدند.

حوزه سلامت یکی از مهم ترین محورهای توسعه یافتگی جوامع محسوب میشود و اغلب دانش بکاررفته در آن و تجهیزاتش از جنس صنایع پیشرفته هستند،موضوعی که خیلی از کشورها جرات فکر کردن به ورود به آن را ندارند ،اما ایرانی ثابت کرد که میتواند.

امروز که صنعتگران ما از خواب یاس برخواسته اند در سایه تحریم های موجود میتوانیم دستاوردهای شگرفی برای کشور خلق کنیم.دستاوردهایی از جنس صنایع پیشرفته و دانش روز جهانی!

وظیفه ی ارکان حاکمیت زنده نگه داشتن این امید با حمایت و سیاستگذاری صحیح است و قطعا دانشگاهیان و صنعتگران بسیار خوب مسئولیت خود را اجرا خواهند کرد.در همین راستا صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته می بایست در مسیر کاشت بذر امید و حراست از صنعتگران حوه صنایع پیشرفته قدم برداشته تا همگی بتوانیم طعم میوه ی شیرین توسعه را طی سال های آتی از بحران بوجود آمده بچشیم.

به امید ایرانی آباد و سربلند و به امید دیدن لبخند همیشگی بر لب صنعتگران و محققان کشور.

                                                                                                                                                       سید علیرضا بهبهانی

                                                                                                          مشاور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید