شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۴۴

اخبار

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک منصوب شد

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک منصوب شد
دکتر علی وحدت با مصوبه مجمع عمومی و حکم وزیر صنعت‏ معدن و تجارت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک شد. به گزارش روابط عمومی صحا، از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک بر اساس این حکم، دکتر علی وحدت جایگزین بروز مختاری در سمت مدیرعاملی صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع الکترونیک شد.

دکتر علی وحدت با مصوبه مجمع عمومی و حکم وزیر صنعت‏ معدن و تجارت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک شد. به گزارش روابط عمومی صحا، از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک بر اساس این حکم، دکتر علی وحدت جایگزین بروز مختاری در سمت مدیرعاملی صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع الکترونیک شد. صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک شرکتی دولتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با موضوع سرمایه گذاری ریسک پذیر، خدمات کارشناسی، صدور ضمانت نامه و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه بخش خصوصی و تعاونی فعالیت دارد.

مجمع عمومی صندوق متشکل از وزیران صنعت، معدن و تجارت،ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد، دفاع ، نیرو، علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی کشور است که ریاست مجمع را نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت بر عهده دارد. در حکم مهندس نعمت زاده برای دکتر وحدت آمده است: با استناد به ماده 13 اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک و صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 5/11/1393 و با عنایت به تعهد و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این صندوق منصوب می شوید تا در جهت پیشبرد اهداف اقدام نمایید. بر اساس این گزارش همچنین در احکام مشابهی خانم افسانه منصف به عنوان عضو موظف هیات مدیره و خانم افسانه کفایتی به عنوان عضو غیر موظف و جدید هیات مدیره منصوب شدند.

دکتر محسن اتابکی مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجات و علی اصغر رمزی رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور دیگر اعضای هیات مدیره صندوق هستند. معاون وزیر صنعت در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک: جهش در عملکرد صندوق حمایت از صنایع الکترونیک با رفع موانع در مصوبه خروج از رکود معاون توسعه مدیریت،منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالیت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک تا کنون با موانعی روبرو بوده است که امیدواریم با سیاستگذاری های انجام شده در مصوبه خروج از رکود و اقدامات هیات مدیره جدید شاهد جهش در عملکرد حمایتی آن باشیم.

به گزارش روابط عمومی صحا، علی یزدانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک اظهار داشت: امیدواریم با اصلاحاتی که در قانون خروج از رکود برای فعالیت صندوق دیده شده است، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع رشد شتابانی در راستای اهداف اصلی ایجاد خود داشته باشد. وی تحقق بخشی از این رشد را منوط به تلاش هیات مدیره و بخش دیگر را در هماهنگی با سایر نهادها و دستگاه های مرتبط عنوان کرد. یزدانی با اشاره به اینکه عملکرد گذشته صندوق هم قابل نقد و هم قابل تقدیراست، افزود: متاسفانه فاصله صندوق با فلسفه ایجاد و اهداف آن زیاد است، بنابراین نیاز به کارشناسی، سیاستگذاری و تدوین استراتژی است.

معاون وزیر صنعت یادآور شد: باید دید چه برنامه ریزی و حمایتی می خواهیم انجام دهیم. شاید لازم باشد ابعاد مختلف توسعه و تحقیقات صنایع الکترونیک در جلسات متعدد مورد بحث و بررسی قرار گیرد. وی تصریح کرد: تعامل با سایر نهادها و صندوق ها که از ظرفیت بالایی برخوردار هستند نیزمی تواند به جهش در عملکرد صندوق کمک کند. یزدانی با اشاره به اینکه خوشبختانه بودجه پیشنهادی سال 94 صندوق بدون تغییر در کمیسیون تلفیق بودجه تائید شده است، افزود: علاوه بر این با حل مشکل ماده 16 و منتفی شدن بحث تجمیع 4 صندوق زیر مجموعه وزارت صنعت، صندوق می تواند بهتر و جامع تر حرکت کرده و در تعامل با سایر صندوق ها و دستگاه ها تحرک بیشتری در تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک ایجاد کند. معاون وزیر صنعت، معدت و تجارت در پایان از زحمات بروز مختاری مدیرعامل سابق صندوق تشکر و برای دکتر علی وحدت در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.

بروز مختاری مدیرعامل سابق صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک نیز در مراسم تودیع خود ضمن تشکر از کارکنان صندوق و آرزوی توفیق برای دکتر وحدت گفت: صندوق با دید عمیقی در مدیریت کشور تاسیس شد، اما این هدف به دلیل برخی محدودیت‌های قانونی محقق نشد و چنانکه وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره داشتند نهالی که امروز باید درخت تناوری بود، نهال باقی ماند. وی افزود: امیدواریم با اصلاح اساسنامه صندوق در آینده با قوت و قدرت باعث جهش صنایع کشور شود و بتواند با شناسایی و هدایت منابع ،پیشرفت محسوسی را در وضعیت صنایع نوین کشور ایجاد کند. 

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید