جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۲۰

اخبار

غول‌های فناوری فرمت جدید ویدیویی ابداع می‌کنند

غول‌های فناوری فرمت جدید ویدیویی ابداع می‌کنند
آمازون، گوگل، اینتل، سیسکو، مایکروسافت، موزیلا و نتفلیکس با هم متحد شده اند تا نحوه پخش ویدیو در اینترنت را متحول کرده و فرمت جدیدی به این منظور ابداع کنند.

به گزارش صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به نقل از وایرد، این گروه اتحادی موسوم به Alliance for Open Media را تشکیل داده اند تا یک فرمت ویدیویی متن باز ایجاد نمایند.

تمامی طراحان و عرضه کنندگان مرورگرهای مهم اینترنتی و برخی از شرکت های بزرگ توزیع ویدیو و خدمات تله کنفرانس در فضای مجازی در این اتحاد مشارکت کرده اند،البته اپل طراح مرورگر سافاری و فیس بوک در اتحاد یاد شده شرکت نکرده اند.

فرمت جدید ویدیویی که هنوز نامی برایش انتخاب نشده، به غول های دنیای مجازی امکان می دهد تا از استفاده از برنامه فلاش شرکت ادوب که مشکلات امنیتی متعددی دارد رهایی یابند. فرمت مذکور به طور خاص پخش ویدیو در وب بر روی گوشی ها و تبلت ها را تسهیل می کند. فرمت یاد شده جلوی نقض حقوق مالکیت معنوی مالکان ویدیوها را هم می گیرد و این امر به نفع شرکت هایی مانند نتفلیکس است.

شرکت های شرکت کننده در این اتحاد می گویند هر نهادی می تواند برای پخش این فرمت ویدیویی نرم افزارهای خاص خود را طراحی کند و برای این کار نیاز به پرداخت هزینه نیست. فرمت ویدیویی یاد شده مبتنی بر Apache License 2.0 می باشد که مشکلات حقوقی و قضایی برای توسعه دهندگان ایجاد نمی کند.

پیش از این هر یک از شرکت های شرکت کننده در این ائتلاف استانداردهای خاص ویدیویی خود را خلق کرده و آشفتگی در دنیای چندرسانه ای را تشدید کرده بودند. به عنوان مثال گوگل فرمت VP10، موزیلا Daala و سیسکو Thor را عرضه کرده بود، اما امید می رود با ابتکار عمل جدید این سردرگمی و آشفتگی کاهش یابد.

انتهای پیام/

 

۱۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید